2025. jún 23.

Touroll MA2 középmotoros elektromos kerékpár teszt

írta: fontecone
Touroll MA2 középmotoros elektromos kerékpár teszt

A városi és túra (trekking) elektromos kerékpárok piacán egyre nehezebb kitűnni, de időről időre felbukkan egy-egy olyan modell, ami alapjaiban rengeti meg az elvárásainkat. A Touroll MA2 pontosan egy ilyen bringa. Ez a minden jogszabálynak megfelelő pedelec nem elégszik meg azzal, hogy a kategóriájában ritkaságnak számító, nyomatékszenzoros középmotorral, hidraulikus fékekkel szerelték fel; a használati értéke és a gyakorlati hatótávja az, amivel igazán nagyot villant.

touroll-ma2-nyito.jpg

Bevezető - Szerencsére akadnak kivételek

A városi mobilitás egyre inkább az elektromos kerékpárok felé fordul, amelyek kényelmet, hatékonyságot és környezetbarát alternatívát kínálnak a mindennapi ingázáshoz és a szabadidős tevékenységekhez. Ebben a szegmensben mutatkozik be a Touroll MA2 középmotoros városi elektromos kerékpár, amely ígéretes megoldásnak tűnik a modern városi élet kihívásaira. A modell „Step-Thru” vázkialakításával nők és férfiak számára is könnyen használható.

Az elektromos kerékpárok világában külön kategóriát képviselnek a középmotoros modellek, amelyek jellemzően természetesebb rásegítést, jobb súlyelosztást és hatékonyabb hajtást kínálnak. A középmotoros, nyomatékszenzoros, hidraulikus tárcsafékekkel és zárható (lockout) teleszkópvillával ellátott elektromos drótszamarak belépő szinten is a 6-700 ezer forint környékén indulnak, de szerencsére akadnak kivételek. A Touroll MA2 éppen ilyen: városi használatra és túrákra egyaránt alkalmas, erős motorral, 13 Ah-s akkuval, 27,5 colos kerekekkel, masszív csomagtartóval és STVZO által tanúsított lámpákkal. A Touroll a Geekbuying üzlet, pontosabban az azt birtokló csoport által kínált elektromos kerékpárok márkája. Az eredmény: közvetlen értékesítés, szinte egyenesen a gyárból, ami megmagyarázza e modellek különösen vonzó árait. Teljes felszereltséget kapunk, anélkül, hogy több közvetítő árrését kellene fizetni.

Kicsomagolás, összeszerelés - A megszokott forgatókönyv szerin

Ahogy az ilyen termékeknél lenni szokott, a Touroll MA2 is egy nagyméretű kartondobozban érkezett, precízen becsomagolva. A doboz sérülésmentes volt, a kerékpár alkatrészei pedig gondosan párnázva, védve pihentek benne. A mellékelt útmutató segítségével, némi alapvető szerszámismerettel (és egy bicikliszerelői alapkészlettel, ha valaki precízebb akar lenni) nagyjából 30-40 perc alatt összeállítható a bringa. Különösen tetszett, hogy a csomag tartalmazott minden szükséges szerszámot az összeszereléshez, ami nagyban megkönnyíti a dolgot.

touroll-ma2-1.jpg

Az összeszerelés a már megszokott forgatókönyv szerint zajlott. A kormányt kell első lépésben felszerelni. Ezt a folyamatot megkönnyíti a gyári célkereszt jelölés.

touroll-ma2-2.jpg

Utána jöhet a gyorszáras első kerék beszerelése, majd az első lámpát és a sárvédőt kell felrakni egy közös csavarral, illetve az első villához rögzíteni két oldalra. Utolsó lépésként egy kis kenőanyaggal a pedálokat az L és R jelzések szerint csavarozzuk fel. Egy kis kritika, sajnos nem fém pedálokat kapunk, de a műanyag pedálokkal sincs gond, egész jó minőségűek. A kerekek felpumpálása (40 PSI), az akkumulátor feltöltése és behelyezése után használatba vehető a gép.

touroll-ma2-3.jpg

Első körben szokásunkhoz híven elvittük a tőlünk 200 méterre lévő, kerékpárok eladásával és szervizelésével foglalkozó boltba– ahol még közelebbről megvizsgáltuk a technikát.

touroll-ma2-4.jpg

Paraméterek, külső és kialakítás - Praktikum és kényelem

Touroll MA2 - Műszaki adatok

Paraméter Érték
Hajtásrendszer  
Motor típusa Ananda M60 középmotor
Névleges teljesítmény 250 W
Maximális nyomaték 70 Nm
Szenzor Integrált nyomaték- és pedálfordulat-szenzor
Váltó Shimano Tourney, 7 sebességes
Max. sebesség (rásegítéssel) 25 km/h (EU-szabványnak megfelelő)
Akkumulátor és Hatótáv  
Akkumulátor 36V 13Ah (468 Wh) kivehető és kulccsal zárható
Maximális hatótáv Akár 100 km (gyári adat, asszisztencia szintjétől és körülményektől függően)
Töltési idő 7 óra
Váz és Felépítés  
Váz anyaga Alumíniumötvözet
Váz típusa Step-Thru (mélyátlépős)
Színek Szürke, Barna
Ajánlott magasság 160 cm - 180 cm
Csomagtartó Vázra hegesztett, masszív (25 kg terhelhetőség)
Fékek és Felfüggesztés  
Fékrendszer Hidraulikus tárcsafékek
Első villa Teleszkópos, 80 mm rugóúttal, zárható (lockout) funkcióval
Kerekek és Gumik  
Kerékméret 27.5 hüvelyk
Gumiabroncsok Kenda 27.5" x 2.1"
Kijelző és Elektronika  
Kijelző 1,8 hüvelykes LCD kijelző
Rásegítési szintek 5 pedálrásegítési mód + gyalogos mód (6 km/h)
Világítás STVZO tanúsítvánnyal rendelkező LED lámpák (elöl és hátul)
Extra funkciók USB töltőport a kijelzőn
Méretek és Terhelhetőség  
Kerékpár súlya 24,3 kg
Maximális terhelhetőség 120 kg
Vízállóság IPX4

 

A Touroll MA2 egy letisztult, modern megjelenésű városi kerékpár. A „Step-Thru” vázkialakításnak köszönhetően rendkívül könnyű fel- és leszállni róla, ami különösen előnyös sűrű városi forgalomban, vagy ha gyakran meg kell állni. A szürke szín elegáns és diszkrét, de elérhető barna színben is. A kábelek elvezetése rendezett, a hegesztések minősége korrekt, a váz stabil és merev érzetet kelt. Geometriája alapján  a városi pedelec és az e-trekking kerékpár közé sorolható. A sportos trapézváz azonban nem túl nagy. A Touroll MA2 ezért inkább alacsonyabb, maximum 180 cm-es embereknek megfelelő.

touroll-ma2-5.jpg

A kerékpár tervezésekor egyértelműen a felhasználóbarát megoldásokra fókuszáltak:

  • Kivehető akkumulátor: Az akkumulátor a váz alsó csövén, külsőleg került elhelyezésre. Bár nem olyan elegáns, mint az integrált megoldások, de mindenképpen praktikus. Ez lehetővé teszi, hogy a telepet egy mozdulattal kiemeljük és a lakásban vagy az irodában töltsük, anélkül, hogy az egész kerékpárt a konnektorhoz kellene tolni. Természetesen kulccsal zárható.
  • Az állítható kormányszár és az ülésmagasság beállítása révén a 160-180 cm közötti magasságú felhasználók is megtalálhatják az optimális és kényelmes vezetési pozíciót.
  • A kerékpár vastagított ülésbetéttel és ergonomikus markolatokkal van felszerelve. A kényelmes nyereg és markolatok hosszú távon sem okoznak zsibbadást vagy kényelmetlenséget a fenékben vagy a kezekben.
  • Masszív csomagtartó: Külön dicséretet érdemel a rendkívül masszív csomagtartó. Stabilan tart, nem nyeklik-nyaklik, bátran terhelhetjük oldaltáskákkal vagy egy telepakolt kosárral is.
  • Teljes fedésű, fém sárvédők, amelyek megvédenek a felverődő víztől.
  • Integrált világítás, csengő és oldaltámasz: STVZO által tanúsított lámpák, küllőprizmák (macskaszemek), egy jól hallható csengő és stabil kitámasztó is az alapfelszereltség részei.

Bár a Touroll MA2 IPX4 vízállósági besorolással rendelkezik, a külső akkumulátor elvileg jobban ki van téve az időjárás viszontagságainak, mint egy vázba rejtett egység.

Fékek, felfüggesztés és kényelem

A Touroll MA2 hidraulikus tárcsafékekkel van felszerelve, a fékerő és adagolhatóság ennek megfelelően tökéletes.

touroll-ma2-6.jpg

A 80 mm-es rugóúttal rendelkező, zárható (lockout) teleszkópos villa egyenetlen terepen szépen elnyeli a rázkódásokat, 100 kilogrammal terhelve azonban felüt. A széles, 27,5 x 2,1 colos Kenda abroncsok tovább fokozzák a menetkomfortot, jól tapadnak aszfalton és könnyebb terepen egyaránt.

touroll-ma2-7.jpg

Kijelző és Vezérlés

A kormányon egy 1,8 hüvelykes, napfényben is jól olvasható LCD kijelző található, amely minden fontos információt megjelenít. Kimondottan hasznos a bal alsó sarokban lévő teljesítménymonitor. Itt a motor által leadott erőt láthatjuk egy tízes skálán.

touroll-ma2-8.jpg

A vezérlő interfész intuitív és egyszerűen kezelhető. A bal oldali kormányon található gombokkal (fel/le) szabályozható a pedálrásegítés szintje öt fokozatban, és bekapcsolható a világítás, illetve a gyalogos mód.

touroll-ma2-9.jpg

Az MA2 kijelzője egy praktikus USB-porttal is rendelkezik, ami lehetővé teszi a telefon vagy más eszközök töltését menet közben. Ez egy apró, de annál hasznosabb kiegészítő a modern felhasználók számára.

Hajtáslánc és rásegítés – A nyomatékos középpont

A kerékpár lelkét egy 250 W-os, 70 Nm csúcsnyomatékú Ananda M60-as középmotor adja. Az integrált nyomaték- és pedálfordulat-érzékelőnek köszönhetően a rásegítés nem egyszerűen a hajtókar forgása alapján működik, hanem a tekerés erősségéhez igazodik. A szenzor érzékeli, hogy milyen erővel tekerünk, és ehhez igazítja a motor teljesítményét. Ennek eredményeként induláskor nincs rántás vagy késlekedés – az erő akkor jön, amikor tényleg pedálozunk. Emelkedőn is jól tartja a ritmust, a rásegítés pontosan a tekerés erejéhez igazodik. Az eredmény egy elképesztően finom, rángatásmentes és természetes kerékpározási élmény, mintha csak megsokszorozódott volna a saját erőnk.

touroll-ma2-10.jpg

A hétsebességes Shimano Tourney váltószettet lehetne a leggyengébb pont, ha használnánk. Mi kipróbáltuk, működik, de felesleges használni. Az Ananda motor 70 Nm-es nyomatéka elegendő erőt biztosít a gyorsuláshoz és az emelkedők leküzdéséhez, nem kell váltogatni, még nehezebb terhelés vagy meredekebb útszakaszok esetén sem. Természetesen ez sík úton, 80 kg-os terhelésig van így. Meredek emelkedőkön vagy nagyobb testsúly esetén vissza kell váltani pár fokozatot. Mindenesetre a motor egyenletes és természetes rásegítést nyújt, rángatás nélkül kapcsol be és ki, ami hozzájárul a kellemes vezetési élményhez. A hét fokozat néha korlátozottnak tűnhet magasabb sebességeknél, nálunk 34,8 km/h volt a max sebesség, oda már kellett volna még egy fokozat, mert így örült módon kellett tekerni.

touroll-ma2-11.jpg

A pedelec névleges teljesítménye 250 W, érvényes CE-jelöléssel rendelkezik, beleértve az EN15194 szabvány szerinti vizsgálatot is, és ennek megfelelően van jelölve a vázon található matricával. Ezért megfelel a pedelecekre vonatkozó követelményeknek, és így legálisan használható minden EU-s országban.

touroll-ma2-12.jpg

A plusz és mínusz gombok néhány másodpercig tartó lenyomásával a korlátozás feloldható, ezután 29,9 km/h sebességig segít. Ilyenkor azonban a teljesítmény kijelzőn a tízes skálából csak egy csík jelenik meg, azaz a motor szinte semmit sem segít.

Akkumulátor és hatótáv – A 60 kilométeres, valós teszt

A 36 V 13 Ah (468 Wh) kapacitású akkumulátor a gyártó szerint akár 100 km-es hatótávra is képes. Hogy ezt ellenőrizzük, egy valós, 60 kilométeres tesztúrának vetettük alá a gépet, kellemes, napos időben, 65 kg-os terheléssel. A teszt azonban nem csak sík kerékpárúton zajlott. Komoly próbatétel elé állítottuk a 250 wattos segéd-erőforrást, ugyanis mindkét irányból megmásztuk vele a Kalocsa–Paks Duna-híd emelkedőjét, ami azért elég meredek.

Az eredmény minden várakozást felülmúlt. A 60 kilométeres, emelkedővel tarkított túra végén, amely során a maximális sebességünk elérte a 34,8 km/h-t is, a kijelzőn a töltöttség 42%-on állt.

touroll-ma2-13.jpg

Ez egy egyszerű számítással azt jelenti, hogy a gyárilag megadott 100 kilométeres hatótáv nem csupán marketingfogás, hanem egy abszolút reális, vegyes használat és komolyabb emelkedők mellett is elérhető érték.

A gyári adat szerint a maximális hatótávolság a következő feltételek mellett érhető el: 75 kg-os terhelés, 26 ℃-os hőmérséklet, 15 km/h állandó sebesség, sík úton, erős szél nélkül.

touroll-ma2-14.jpg

Az elhasznált 58% energiát 4 óra alatt töltöttük vissza. A teljesen lemerült akkumulátort - soha ne merítsük 15% alá - a gyártó szerint 7 óra alatt lehet feltölteni.

Összegzés – Kategóriája egyik legjobb ár-érték arányú városi e-bike-ja

A Touroll MA2 a városi és túra (trekking) elektromos kerékpárok piacán egy olyan üde színfolt, amely kiemelkedik kategóriájából. A teszt során bebizonyosodott, hogy ez a pedelec nem csupán a jogszabályi előírásoknak felel meg, hanem a nyomatékszenzoros középmotor, a hidraulikus fékek és a zárható teleszkópvilla révén kimagasló használati értéket és menetkomfortot kínál. A valós hatótáv tesztünk is igazolta a gyári adatok realitását, sőt, a Touroll MA2 még komolyabb emelkedőkön és változatos terepen is megbízható teljesítményt nyújtott. A Geekbuying.com-ról közvetlenül, kedvező kuponos áron elérhető modell rendkívül vonzó alternatívát jelent a hazai, lényegesen drágább, hasonló kategóriás kerékpárokhoz képest. A praktikus kialakítás, a kényelmes ergonómia és az STVZO tanúsítványú biztonsági elemek mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a Touroll MA2 ideális választás legyen mindennapi ingázásra és hosszabb túrákra egyaránt.

touroll-ma2-15.jpg

A Touroll MA2 ideális választás mindazoknak, akik egy nagy teljesítményű, megbízható és minden szükséges tartozékkal felszerelt elektromos kerékpárt keresnek mindennapi ingázáshoz vagy hétvégi túrákhoz, anélkül, hogy a prémium árcédulát kellene megfizetniük.

touroll-ma2-16.jpg

Előnyök és hátrányok

Előnyök (Pro) Hátrányok (Kontra)
Döbbenetes ár-érték arány: Prémium tudás a hazai árak töredékéért. Alap szintű váltó: A Shimano Tourney magasabb sebességnél kevésnek bizonyulhat.
Kiváló középmotor: A 70 Nm-es Ananda motor nyomatékszenzorral természetes és erőteljes rásegítést ad. Felfüggesztés korlátai: A teleszkóp nagyobb (100 kg feletti) terhelés alatt felüt.
Bizonyítottan nagy hatótáv: A 100 km-es hatótáv valós körülmények között is elérhető. Műanyag pedálok: Bár jó minőségűek, ebben a kategóriában egy fém pedál elvárható lenne.
Erőteljes hidraulikus fékek: Megbízható és jól adagolható fékerő minden helyzetben. Inkább alacsonyabb termethez: A vázgeometria ideálisan 180 cm-es magasságig kényelmes.
Gazdag alapfelszereltség: Masszív csomagtartó, fém sárvédők, STVZO lámpák, USB port.  
Praktikus megoldások: Könnyen kivehető akkumulátor, állítható kormányszár, kényelmes nyereg.  

Ár-érték arány – Itthon ennyiért? Aligha.

A Touroll MA2 a Geekbuying EU raktárából jelenleg kedvezményesen is elérhető, jelentősen olcsóbban, mint amennyit hasonló felszereltségű gépekért a hazai boltokban elkérnek.

Magyarországon egy hasonló felszereltségű városi e-bike – középmotorral, nyomatékszenzorral, hidraulikus tárcsafékkel, rugózott villával – általában 600–700 ezer forinttól indul.

tma2.jpg

Ehhez képest a Touroll MA2 jóval barátibb árú, és nincs érzékelhető kompromisszum a minőség terén. Akinek belefér a külföldi webshopos vásárlás, annak ez a bringa nagyot szólhat.

Hol és mennyiért?

Az Touroll MA2 középmotoros elektromos kerékpárt a Geekbuying lengyelországi raktárából lehet rendelni, gyors, vámmentes szállítással. A NNN850OFF202506 kuponnal jelenleg 931,30 dollárért vásárolható meg, ami 330 ezer forintnak felel meg.

A termék EU raktárból érkezik, a rendelést követően 3-8 munkanapon belül. Nincs további szállítási díj, VÁM, ÁFA és egyéb hercehurca, annyit fizetünk, amennyi fentebb írva van! A szállítási biztosítás (21,13 dollár) nem kötelező, de ajánlott!

Szólj hozzá