Touroll Urbano 3 középmotoros elektromos kerékpár teszt
Nem is olyan régen járt nálunk a Touroll MA2 középmotoros elektromos kerékpár, ami egy rendkívül kellemes meglepetés volt a piacon. Bebizonyította, hogy egy minden szabálynak megfelelő, nyomatékszenzoros középmotorral szerelt pedelec kerékpárnak nem kell egy vagyonba kerülnie. Most pedig megérkezett a „testvérmodell”, a Touroll Urbano 3, ami szinte hajszálpontosan ugyanazt a kiváló műszaki tartalmat kínálja, de egy sokkal letisztultabb, elegánsabb formában. Lássuk, mit tud a gyakorlatban!
Bevezető – Egyenesen a forrásból
Az elektromos kerékpárok piaca robbanásszerűen növekszik, és egyre többen fedezik fel a pedelec modellek nyújtotta szabadságot és kényelmet a mindennapi ingázásban vagy a hétvégi túrákon. Különösen népszerűek azok a jogszabályoknak megfelelő pedelec modellek, amelyek kiváló ár-érték arányt kínálnak anélkül, hogy kompromisszumot kellene kötni a teljesítmény vagy a felszereltség terén.
Mielőtt belevágnánk a részletekbe, érdemes pár szót ejteni a Touroll márkáról. Ahogyan az Eleglide is, a Touroll a Geekbuying webáruházhoz köthető csoport saját márkája. Bár tesztalanyunk a Geekmaxi.com webáruházból érkezett hozzánk, a tulajdonosi kör ugyanaz. Ez a modell lehetővé teszi a közvetlen értékesítést, szinte egyenesen a gyárból a vásárlóhoz, kihagyva a folyamatból több közvetítőt. Az elv pont ugyanaz, mint az Aldi, Lidl sajátmárkás termékei esetében. Ennek az üzleti modellnek köszönhető a különösen vonzó árazás, amiért cserébe egy teljes felszereltségű, ismert minőségű alkatrészekből álló kerékpárt kapunk. Visszatérve az alkatrészekre, a kétszer ennyibe kerülő bringákba is ezek vannak beépítve. Arra, amire tervezték ezt a termékkategóriát, a napi 5-10 km-es távokra és a hétvégi túrákra gond nélkül teljesíteni fogja.
Kicsomagolás és összeszerelés - Meglepetések nélkül
A kerékpár egy méretes, gondosan becsomagolt dobozban érkezik. Az összeszerelés folyamata nem tartogat meglepetéseket, és szinte teljesen megegyezik a korábban tesztelt MA2-vel. A dobozban a kerékpáron kívül megtaláljuk a szükséges szerszámokat, a töltőt és a leírást is. A gondos csomagolás ellenére is volt egy két centis festéksérülés a váz alsó részén. Ez javítófestékkel és vízálló PVC kerékpármatricával orvosorva lett.
Dizájn és kialakítás – Letisztultabb, modernebb forma
Itt érkeztünk el a Touroll Urbano 3 legfontosabb és leglátványosabb újításához az MA2-höz képest. A 36 V 13 Ah (468 Wh) kapacitású akkumulátor itt nem a vázra van rögzítve, hanem elegánsan bele van rejtve az alsó vázcsőbe. Ez a megoldás nemcsak esztétikailag teszi sokkal letisztultabbá és modernebbé a kerékpárt, de a védelemnek is jót tesz.
Míg az MA2 IPX4-es besorolást kapott, addig az Urbano 3 már IPX5-ös vízállósággal rendelkezik, ami azt jelenti, hogy a kisnyomású vízsugár ellen is védve van. Ez a beépítés miatti masszívabb vázszerkezet egy kis súlynövekedéssel is jár: 25,6 kg-ot nyom, szemben az MA2 24,3 kg-jával, de ez a különbség menet közben egyáltalán nem érezhető.
Az Urbano 3 egyik legjelentősebb fejlesztése az átlépési magasságban (standover height) rejlik. Míg a Touroll MA2 esetében ez az érték 22,4 hüvelyk (kb. 57 cm) volt, addig az Urbano 3-nál mindössze 17,7 hüvelyk (kb. 45 cm). Ez a jelentős csökkenés drámaian megkönnyíti a fel- és leszállást, ami különösen előnyös sűrű városi forgalomban, gyakori megállások esetén, vagy alacsonyabb testalkatú, illetve mozgáskorlátozott felhasználók számára. Bár mindkét modell ajánlott felhasználói magassága 160-180 cm, az Urbano 3 alacsonyabb átlépési magassága közvetlenül orvosolja az MA2 egyik „hátrányát", miszerint "inkább alacsonyabb termethez" volt ideális. Ez a fejlesztés szélesebb felhasználói kör számára teszi kényelmesebbé és hozzáférhetőbbé a kerékpárt.
Ami a lényeg - A középmotor és a hajtás
A Touroll Urbano 3 szívét egy 250 W / 36 V-os középmotor adja, amely 70 Nm maximális nyomatékot biztosít. Ezek a specifikációk megegyeznek a Touroll MA2 motorjának adataival, ami azt jelzi, hogy a Touroll egy bevált és rendkívül hatékony hajtásrendszerre épít. Az MA2 tesztünkben már kiemeltük ennek a középmotornak a kiválóságát, amely „nyomatékszenzorral természetes és erőteljes rásegítést ad".

Fékek és váltó - Apró, de annál fontosabb fejlesztés
A Touroll Urbano 3 biztonságáról hidraulikus tárcsafékek gondoskodnak. A féktárcsák átmérője 160 mm, ami megegyezik az MA2-ével. Azonban egy apró, de annál fontosabb fejlesztés történt a tárcsák vastagságában: az Urbano 3 féktárcsái 2,0 mm vastagságúak, szemben az MA2 1,8 mm-es tárcsáival. A vastagabb féktárcsák általában jobb hőelvezetést biztosítanak, és ellenállóbbak a deformációval szemben intenzív vagy hosszan tartó fékezés során, ami növeli a fékrendszer biztonságát és élettartamát.

Felfüggesztés és kényelem - Jobb rajta ülni
A villás felfüggesztés ismét 80 mm rugóúttal rendelkezik, zárható (lockout) csillapítással. A teszt során megállapítottuk, hogy egy átlagos városi ingázásnál ez bőven elegendő, sőt a durvább borításokat is megfelelően kisimították. Csak komoly, 100 kg feletti terhelésnél tapasztaltuk, hogy a villa végül „odacsap” a végállásnak – ugyanaz a jelenség, amit az MA2-nél is leírtunk (a 80 mm-es villa ilyenkor eléri a rugóút végét).
A 27,5×2,1 colos Kenda gumik tovább növelik a menetkomfortot, jól tapadnak aszfalton és könnyebb földutakon is, tovább csillapítva a rázkódást. A kormány kényelmét fokozza az állítható kormányszár és a finoman párnázott markolatok. További pozitívum, hogy a nyereg egy picit kényelmesebbnek bizonyult, mint az elődmodellé.
Kijelző és vezérlés – Most mutatta meg, mit tud
A Touroll Urbano 3 ugyanazt az LCD kijelzőt használja, mint az MA2, de most tűző napsütésben próbálhattuk ki igazán. Meglepő módon minden adat tökéletesen olvasható maradt, még a legerősebb napfényben is.
A kijelző minden lényeges valós idejű adatot megjelenít, beleértve a sebességet, a rásegítés szintjét, az akkumulátor töltöttségét, a gyalogos üzemmódot, a megtett napi és összes távolságot. A bal alsó sarokban lévő teljesítménymonitort, amely a motor által leadott erőt mutatta egy tízes skálán, ismét elnyerte a tetszésünket. A vezérlés is ugyanaz az egyszerű és intuitív megoldás, a kormányon elhelyezett gombokkal könnyedén válthatunk az öt rásegítési szint között.
Praktikus kiegészítők - Itt sem spóroltak
A Touroll Urbano 3 a Touroll MA2-höz hasonlóan „gazdag alapfelszereltséggel” érkezik, ami jelentősen növeli a kerékpár használati értékét és praktikumát a mindennapi életben. Ez a bőséges felszereltség egyértelműen a Touroll márkára jellemző, és kiemeli a versenytársak közül ebben az árszegmensben.

Akkumulátor és a valós hatótáv - Tudja azt, amit ígér
A hatótávtesztet szinte teljesen azonos körülmények között végeztük, mint a Touroll MA2 esetében, egy fontos különbséggel: a terhelés és a hőmérséklet most jóval nagyobb volt. Míg az MA2-t 65 kg-os terheléssel, kellemes tavaszi időben teszteltük, addig az Urbano 3 nyergében egy 100 kg-os pilóta foglalt helyet, méghozzá a kánikula kezdetén, 33°C-os hőségben.
A tesztútvonal ismét magában foglalta a Kalocsa–Paks Duna-híd meredek emelkedőjének megmászását mindkét irányból. Egy 40,2 kilométeres túra végén, amely során a maximális sebességünk elérte a 36,2 km/h-t is, az akkumulátor töltöttsége 47%-on állt. Ez egy rendkívül meggyőző adat, figyelembe véve a jelentősen nagyobb terhelést és a hőséget. Ebből könnyen kiszámolható, hogy normál körülmények között, vegyes használattal a 80-100 km-es hatótáv teljesen reális elvárás.
A töltési idő megegyezik, 5-6 órával számoljunk, hiszen itt is egy 36 V 13 Ah (468 Wh) kapacitású akkumulátorunk van.
Előnyök és Hátrányok
Az alábbi táblázat összefoglalja a Touroll Urbano 3 legfontosabb erősségeit és gyengeségeit, összehasonlítva azokat a Touroll MA2 tesztben megfogalmazottakkal:
Előnyök (Pro) | Hátrányok (Kontra) |
✅ Döbbenetes ár-érték arány: Prémium tudás a hazai árak töredékéért. | ❌ Alap szintű váltó: A Shimano Tourney magasabb sebességnél kevésnek bizonyulhat, bár a középmotor ereje kompenzálja. |
✅ Kiváló középmotor: A 70 Nm-es motor nyomatékszenzorral természetes és erőteljes rásegítést ad. |
❌ Felfüggesztés korlátai: A teleszkóp nagyobb (100 kg feletti) terhelés alatt felüthet, bár az Urbano 3 általános kényelme javult. |
✅ Bizonyítottan nagy hatótáv: A 100 km-es hatótáv valós körülmények között is elérhető. |
❌ Műanyag pedálok: Bár jó minőségűek, ebben a kategóriában egy fém pedál elvárható lenne (valószínűleg megmaradt az MA2-ből). |
✅ Erőteljes hidraulikus fékek: Megbízható és jól adagolható fékerő minden helyzetben, vastagabb (2.0mm) féktárcsákkal. |
|
✅ Gazdag alapfelszereltség: Masszív csomagtartó, fém sárvédők, STVZO által tanúsított lámpák, oldalsztender, szerszámkészlet. |
|
✅ Praktikus megoldások: Könnyen kivehető, beépített akkumulátor, állítható kormányszár, kényelmes nyereg, alacsonyabb átlépési magasság. |
|
✅ Magasabb vízállósági besorolás: IPX5 védelem a jobb tartósságért. |
Összegzés – Egy szinttel feljebb
A Touroll Urbano 3 gyakorlatilag az MA2 továbbfejlesztett változata: ugyanazt a remek középmotoros, nyomatékszenzoros rendszert kínálja, de elegánsabb, vázba rejtett akkumulátorral, jobb vízvédelemmel és néhány kényelmi fejlesztéssel. Aki egy megbízható, erős, jogszabályoknak megfelelő és nem utolsósorban rendkívül jó ár-érték arányú középmotoros, nyomatékszenzoros, hidraulikus fékekkel és zárható (lockout) teleszkópvillával ellátott elektromos kerékpárt keres, annak a Touroll Urbano 3 tökéletes választás. Ideális társ a mindennapi ingázáshoz és a hétvégi túrákhoz egyaránt.
Hol és mennyiért?
A Touroll Urbano 3 középmotoros elektromos kerékpár a Geekmaxi lengyelországi raktárából lehet rendelni, gyors, vámmentes szállítással. A BKMXBFPE kuponnal jelenleg 996,55 euróért vásárolható meg, ami 398 500 forintnak felel meg.
A termék EU raktárból érkezik, a rendelést követően 3-8 munkanapon belül. Nincs további szállítási díj, VÁM, ÁFA és egyéb hercehurca, annyit fizetünk, amennyi fentebb írva van!