Ausom L2 Max duál motoros elektromos roller teszt
Az Ausom L2 Max egy erőteljes és sokoldalú elektromos roller, amely két motorjának és masszív kialakításának köszönhetően kiválóan alkalmas városi közlekedésre és terephasználatra egyaránt. A 65 km/h-s végsebesség és a 90 km-es hatótáv lehetővé teszi a hosszabb távok megtételét is. Az NFC-s indítás, a jelszózár, a rejtett AirTag nyomkövetés és a fejlett felfüggesztés extra kényelmet és biztonságot nyújt a mindennapi használat során.
Bevezetés - Az Ausom márka bemutatása
Az elektromos rollerek piacán egyre több gyártó igyekszik megfizethető árú, mégis nagy teljesítményű gépeket kínálni. Az Ausom neve talán kevésbé ismert, mint néhány nagy riválisé, de a háttér érdekes: az Ausom a Magic Wheel gyár saját márkája. Ez a cég gyártja többek között a sokak által ismert Vsett rollereket is.
A márka neve az „awesome” szóból ered, ami jó teljesítményre és magas minőségre utal. Az Ausom a kezdetektől fogva az off-road képességekkel rendelkező elektromos rollerekre fókuszál, olyan modellekkel, mint a Leopard DT1, melyek izgalmas és tartós vezetési élményt ígérnek. Egy korábbi modelljük, az Ausom GX1 kapcsán pedig kiderült, hogy az a Vsett 8 Lite „klónja”, de annál kedvezőbb áron kínálják, mivel közvetlenül a Magic Wheel-től, azaz a gyártótól jön. Ez a tény azonnal felkelti a figyelmet, hiszen a Vsett egy jól ismert márka a piacon. Az Ausom GX1 volt az első EU-s modelljük, ami a vállalat európai piaci törekvéseit jelzi. A cég weboldala a 48V-os kategóriába tartozó rollereit hangsúlyozza, beleértve az L2 Maxot is, kiemelve azok terepjáró képességeit. Tehát az Ausom nem Vsett klón, hanem ugyanabból a „konyhából” származó, különálló termék. Lássuk, mit tud az L2 Max duálmotoros elektromos roller!
Főbb jellemzők és specifikációk
Az Ausom L2 Max nem egy átlagos városi cirkáló, a specifikációk alapján komolyabb terepre és hosszabb utakra tervezték:
- Motor: 2 x 1000 W névleges teljesítményű kefe nélküli motor (összesen akár 2688 W csúcsteljesítmény). Max. kimeneti nyomaték: 2 × 30 Nm
- Akkumulátor: Nagy kapacitású, 48 V / 20.8 Ah (998.4 Wh) lítium-ion akkumulátor.
- Max. sebesség: 65 km/h - természetesen ez a terheléstől és az útviszonyoktól függ, és a helyi szabályozásoknak megfelelően korlátozható.
- Max. hatótáv: Akár 90 km ideális körülmények között.
- Gumiabroncsok: 10"x 3" méretű, tömlő nélküli (tubeless) terepgumik.
- Fékrendszer: Első és hátsó mechanikus tárcsafékek (140 mm), E-ABS rendszerrel kiegészítve.
- Felfüggesztés: Elöl-hátul lengőkaros felfüggesztés („aircraft landing gear system”), ami a gyártó szerint SUV-szerű kényelmet biztosít.
- Kinyitott méret: 128 x 69 x 143,5 cm; Összecsukott méret: 128 x 69 x 56 cm
- Taposó trepni mérete: 55 x 18,5 cm, magassága a talajtól: 18,5 cm
- Terhelhetőség: Max. 130 kg.
- Súly: Kb. 33.3 kg.
- Vízállóság: IP54 besorolás (fröccsenő víz ellen védett).
- Biztonság: NFC kártyás/telefonos és jelszavas indítás, rejtett AirTag-tartó.
- Világítás: Első fényszóró, hátsó féklámpa, oldalsó hangulatfények és joystick-vezérlésű irányjelzők.
- Kijelző: Központi LCD kijelző (sebesség, töltöttség, távolság, módok stb.).
- Töltés: Dupla töltőport a gyorsabb töltés érdekében (egy töltővel kb. 7-14 óra, kettővel jelentősen rövidebb).
Kicsomagolás és első benyomások
A roller hatalmas, masszív dobozban érkezik, és már az első kézbevételkor is érződik, hogy nem egy belépőszintű játékszerről van szó. A dobozban a roller mellett megtalálható a töltő, a használati útmutató, a szerszámkészlet, valamint két NFC-biléta, illetve egy NFC-kártya nyakpánttal és kesztyűk.
A szerelés minimális: a kormányszár felhajtása és rögzítése után a kormánycsövet kell felcsavarozni négy csavarral.
Az LCD kijelzőt kell még felrakni két csavarral, és lényegében kész is vagyunk.
Elég komoly gyártói háttér áll az Ausom mögött. Ezért nem lepődtünk meg, hogy ismerik és használják a menetrögzítőt, a zsírt, és a csavarokat is tudják, hogyan kell meghúzni. A kerekek felpumpálása (45 PSI), az akkumulátor feltöltése (65%-on volt) és a biztosítás (5040 Ft/év) megkötése után menetkész az áramfaló L2 Max - és a tacskó is, aki szintén Max.
Egyből feltűnik, hogy nem spóroltak az anyagminőségen, de az első irányjelzőn igen, az L2 max felirat előtt is szívesen láttunk volna egy villogót.
-
A váz 6063-as alumíniumból, az összecsukható szerkezet pedig 6061-es kovácsolt alumíniumból készült, ami egy extrém stabil, mégis relatíve könnyű szerkezetet eredményez.
A dizájn nem hivalkodó, de modern és igényes. Az RGB-LED világítással ellátott fellépő, a joystickkal vezérelt irányjelzők és a teljes világítási rendszer már első ránézésre is sejteti, hogy itt nem egy olcsó kompromisszum született.
A roller méretei kinyitva: 128 x 69 x 143,5 cm, összecsukva: 128 x 69 x 56 cm és súlya 33,3 kg. Ez azt mutatja, hogy bár össze lehet csukni, mégis nagyméretű és viszonylag nehéz rollerről van szó.
A hasonló árkategóriájú kétmotoros rollerek általában kevésbé hordozhatók, és az L2 Max sem kivétel. Ez azt jelenti, hogy a teljesítményért cserébe a hordozhatóság terén kompromisszumot kell kötni.
SUV-szintű kényelem és stabilitás terepen is
Az L2 Max egyik legnagyobb erőssége a felfüggesztése. A gyártó SUV-szintű kényelmet garantál. Az Ausom L2 Max kétmotoros elektromos roller az első, amely az (aircraft landing gear system) repülőgép futómű-rendszerének kettős, strapabíró lengőkaros felfüggesztését használja az optimális rezgéscsillapítás érdekében. Az első C-kialakítású futómű geometriája jó, a kormány nagy sebességnél nem akar maga alá befordulni, nem lesz beszitálás (speed wobble). A csillapítás 80 felett, 105 kg-os testsúlyig nagyon szépen dolgozik, kisebb testsúlyhoz azonban túl feszes, kemény lesz.
A 10×3,0 hüvelykes tömlő nélküli, off-road gumiabroncsok magas kopás- és defektállósággal rendelkeznek, egészen jól tapadnak és nem hangosak.
Fékek, vagy féktelen száguldás?
Alapvetően a teljesítmény indokolná a hidraulikus fékeket, de ebben az árkategóriában azt senki sem ad. Mechanikus, 140 mm-es tárcsafékek vannak, plusz még elektronikus fék (E-ABS) is, ami gyakorlatilag motorféket és némi regeneratív rásegítést jelent fékezés esetén.
A fékhatás nagyon jó, a fékút rövid, csak az egyujjas fékezés hiányzik, itt bizony rá kell markolni a fékkarra.
Vezérlés, kijelző és biztonsági extrák
A nagy, erős napsütésben korlátozottan látható LCD kijelző információkat nyújt a sebességről (kicsit felfelé csalva), az akkumulátor töltöttségről, a feszültségérül, a napi és az összes megtett távolságról. Három sebességfokozat van (Eco, Sport, Race), aktiválható az 5 km/h-s gyalogos mód, a tempomat, és a Park mód is automatikusan aktiválódik 30 másodperc inaktivitás után, így megakadályozva a véletlen elindulást.
Biztonsági fronton az L2 Max kimagaslót nyújt
-
NFC-s és jelszavas zárolás – a rollert telefonoddal vagy NFC-bilétával/kártyával, illetve jelszóval oldhatod fel.
-
Rejtett Apple AirTag tartó, vagy MiLi MiTag Go (Android alternatíva, Google Find My szolgáltatással való teljes kompatibilitás) – így ha valaki mégis elviszi, követni tudod.
-
Joystickkal vezérelt irányjelzők.
-
Hangulatvilágítás, első és -hátsó LED lámpa, ami féklámpa is egyben.
-
IP54 tanúsítvány - fokozott víz- és porállóság.
-
USB-A és USB-C töltőkimenetek – akár telefonod vagy kamerád is töltheted menet közben.
Teljesítmény és menetdinamika
Az Ausom L2 Max egyik legfontosabb funkciója a kétmotoros rendszer. A két 1000 W-os motor (összesen 2000 W névleges, maximum 2688 W), ami lehetővé teszi a 65 km/h végsebesség elérését. Ez a teljesítmény jelentős előny a szimpla motoros rollerekkel szemben, különösen olyan felhasználók számára, akik gyakran találkoznak emelkedőkkel vagy dinamikusabb vezetési élményre vágynak.
A 48 V / 20.8 Ah (998.4 Wh) kapacitású lítium-ion akkumulátor akár 90 km-es hatótávot biztosít, és dupla töltőportjainak köszönhetően a töltési idő jelentősen csökkenthető.
Indulás előtt – Beállítások és kiegészítők: fő a biztonság
Mielőtt útnak indulnánk az L2 Max-szal, érdemes átnézni néhány alapbeállítást, amelyeket a kijelző P-menüjében érhetünk el a Plusz és Mínusz gombok egyidejű lenyomásával. A felhasználói kézikönyv tartalmazza az összes elérhető paramétert, de mi az alábbi változtatásokat javasoljuk:
-
A P09 menüben kikapcsoltuk a „non-zero start” funkciót. Ez nem egy kabátgomb-kerekű játékroller, nem kell lábbal lökdösni – erre való a mutatóujjas gázkar.
-
A P11-ben az E-ABS, vagyis az elektronikus motorfék erejét a hármas szintről az ötös, maximális fokozatra állítottuk – nagy tempónál ez extra fékhatást biztosít.
Emellett ilyen teljesítménynél erősen ajánlott egy tükör felszerelése, amit mi rögtön meg is tettünk. Nem lehet elégszer hangsúlyozni: sisak, protektorok, biztosítás és megfelelő jogosítvány (SM vagy B kategória) a jogszabályokban sajnos még nem, de józan ész szerinti alapfeltételei a közlekedésnek. A nagy teljesítményű elektromos rollerek izgalmas és élvezetes élményt nyújtanak, de a felelősségteljes vezetés kulcsfontosságú – nemcsak saját, hanem mások testi épségének megóvása érdekében is!!!
Menet közbeni tapasztalatok – Mit tud a valóságban?
A gyártó által megadott 65 km/h végsebesség nem a szokásos „optimista kínai adat”, hanem valóban elérhető, igaz, ez az érték a roller kijelzőjén jelenik meg. Valós, GPS-szel mért végsebesség 100 kg-os terheléssel 59,98 km/h, a 0-50 km/h gyorsulás pedig 8,9 másodperc volt, ami azért még mindig erősen a felső kategória alsó határát súrolja. Kipróbáltuk egy 65 kg-os emberkével is - természetesen jogosítvánnyal, valamint sisak, kesztyű, térd -és könyökvédő is volt rajta -, a roller LCD kijelzőjén 70, a GPS szerint 65 km/h volt nyélgázon a vége.
A gyorsulás kimondottan erős, főleg a duálmotoros mód bekapcsolásával, a városban az autók tartják fel az L2 Max-ot. A roller egy picit agresszíven indul, rá kell terhelni az első kerékre, de a P12-ben állítható az indítás erőssége is. A felfüggesztés jól csillapítja az úthibákat, nem pattog, nem remeg, nincs beszitálási hajlam.
A leginkább meglepő azonban az volt, hogy a roller valós körülmények között is képes hozni a komolyabb modellek hatótávját. 100 kg-os testsúly mellett, Sport módban, sík úton, dualmotoros módban, a mért valós hatótáv 48 km lett – 43,1 Volt, vagyis 26%-os akkumulátor töltöttség mellett. Ez teljesen korrekt eredmény ebben a szegmensben, főleg úgy, hogy közben a GPS szerinti átlagsebesség 38-40 km/h körül mozgott, a kijelző szerint pedig még magasabb. Az L2 Max még ment volna tovább ECO módban, 10-15 km/h-s csigatempóban. Azonban feljebb kapcsolva már 42 voltra esett a feszültség, vagyis 20% alatti volt a töltöttség, ilyenkor már nem szabad kínozni a technikát.
Hazaérve, a lemerült Max-ot a Power Station konnektorából, napenergia segítségével, a mellékelt 72 wattos EU-s töltőadapterrel töltöttük. A feltöltés majdnem 14 órán át tartott, ezalatt 1122 Wh energiát pumpáltunk bele. Ez a töltési veszteséget is figyelembe véve megerősíti a gyártó által megadott (998.4 Wh) kapacitást. A feltöltési idő elég gyalázatos, érdemes 50 dollárért rendelni egy másik, biztonsági záras töltőt, és felezni a töltési időt, kihasználva a dupla töltőport előnyét.
Összegzés – Előnyök és Hátrányok Összefoglalója
Az Ausom L2 Max egy masszív, duálmotoros elektromos roller, amelyet a Vsett rollereket is gyártó Magic Wheel cég saját márkája kínál. Célja, hogy nagy teljesítményt és off-road képességeket biztosítson megfizethető áron. Két 1000 W-os motorjával (akár 2688 W csúcsteljesítménnyel), 65 km/h végsebességével (valós GPS szerint 59,98 km/h) és nagy, 48 V/20.8 Ah (998.4 Wh) akkumulátorával, amely akár 90 km hatótávot ígér (valós tapasztalat alapján 100 kg testsúllyal, átlag 38-40 km/h tempónál 48 km), komoly alternatívát jelent a piacon.
A roller prémium anyaghasználattal, fejlett lengőkaros felfüggesztéssel, 10x3 hüvelykes tömlő nélküli terepgumikkal és mechanikus tárcsafékekkel (E-ABS-sel kiegészítve) rendelkezik. Biztonsági extrák tekintetében kiemelkedő az NFC-s/jelszavas indítás, a rejtett AirTag-tartó, az irányjelzők, a hangulatvilágítás és az IP54-es vízállóság. A roller dupla töltőporttal is rendelkezik.
Bár összecsukható, 33,3 kg-os súlya és nagy méretei miatt elsősorban nem a hordozhatóság a fő erénye. A kijelző napsütésben korlátozottan látható, és a mechanikus fékeknél hiányzik az egyujjas fékezés kényelme. A gyári töltési idő egy töltővel nagyon lassú (akár 14 óra), bár ez egy második töltővel orvosolható.
A prémium anyaghasználat, a kényelmes futómű és a gazdag funkciólista miatt bátran ajánlható az Ausom L2 Max azoknak, akik komolyabb, de nem csillagászati árú rollert keresnek.
Az Ausom L2 Max duál motoros elektromos roller az TW9XNA48 kupon használatával most 767,04 euróért vásárolható meg, ami 309 ezer forintnak felel meg.
A termék EU raktárból érkezik, a rendelést követően 3-8 munkanapon belül. Nincs további szállítási díj, VÁM, ÁFA és egyéb hercehurca, annyit fizetünk, amennyi fentebb írva van!