2025. máj 26.

Ausom F1 Max duál motoros elektromos roller teszt

írta: fontecone
Ausom F1 Max duál motoros elektromos roller teszt

Az elektromos rollerek piaca már régen túlnőtte a „kabátgomb kerekű, lábbal löködős, játékroller” kategóriát, és mára komoly közlekedési eszközökké váltak, különösen a duál motoros, nagyteljesítményű modellek. A korábban tesztelt Ausom L2 Max után most megérkezett hozzánk a gyártó jelenlegi csúcsmodellje, az Ausom F1 Max, ami nemcsak névben, de tudásban is a maximumot célozza meg, 2800 W összteljesítményű motorokkal, 72 km/h elméleti végsebességgel és akár 100 km-es hatótávval.

ausom-f1-max-nyito.jpg

Bevezetés – Titánok harca a háttérben?

Az elektromos rollerek piaca sosem látott ütemben fejlődik, és a felhasználók egyre nagyobb teljesítményt, kényelmet és innovatív megoldásokat várnak el. Ebben a szegmensben tűnik fel az Ausom, amely a megfizethető ár és a prémium funkciók ötvözésével igyekszik meghódítani a szíveket. Korábbi tesztünkben az Ausom L2 Max modellt vizsgáltuk, most azonban a gyártó kínálatának csúcsmodelljére, az Ausom F1 Max-ra fókuszálunk. Ez a roller nem csupán az Ausom legerősebb és legdrágább darabja, de a gyártó szerint a „világ első elektromos rollere, amely négy független rugót használ a lengőkar- felfüggesztésében”.

A piacon azonban a „világon első” jelzőkkel érdemes óvatosan bánni. Bár az Ausom F1 Max valóban innovatív, négy független rugós lengőkaros felfüggesztést alkalmaz, nem ez az egyetlen modell, amely ezt a megoldást használja. A Kugoo LX10+ például az utolsó csavarig azonos, csak a Kugoo jellegzetes fekete-narancs festését viseli, de az Ausom F1 Max előbb jelent meg, mint a Kugoo féle változat. Sőt, mindkét modell a 2023-as Mukuta 10 Plus klónja, amely maga is a jól ismert és elismert Vsett 10+ továbbfejlesztése. Ez a „klónozási” jelenség nem ritka a rollerpiacon vagy az autóiparban, hiszen sok gyártó ugyanazt a gyártóüzemet - esetünkben a Magic Wheel - használja, csak a brandingben különböznek. Fontos tehát tisztában lenni azzal, hogy az Ausom F1 Max bevált és népszerű alapokra építkezik, ami önmagában is stabilitást és megbízhatóságot sugall. De vajon mit is tud valójában ez a high-end roller a mindennapokban? Nézzük meg közelebbről!

Műszaki adatok – papíron erős, a valóságban sem gyenge

Az alábbi táblázatban összegyűjtöttük a legfontosabb specifikációkat:

Tulajdonság Érték
Motor típusa Duál 1400 W kefe nélküli (3840 W csúcsteljesítmény)
Akkumulátor kapacitás 60 V 20.8 Ah (1248 Wh)
Töltési idő (1 töltővel) kb. 10 óra 17 perc
Végsebesség (gyári adat) max. 72 km/h
Végsebesség (mért) 64 km/h (GPS szerint)
Hatótáv eco módban (15 km/h)  65 kg-os terheléssel, sík úton, 100 km (gyártói adat)
Hatótáv sport módban (35-38 km/h)  100 kg-os terheléssel, sík úton, 53 km (saját mért adat)
Gumik 10″x 3″ méretű, tömlő nélküli (tubeless) terepgumik
Felfüggesztés 4 független rugó, lengőkaros
Fékek Hidraulikus tárcsafék + E-ABS (145 mm-es féktárcsák)
Kinyitott méret 125 x 65 x 131,5 mm
Összecsukott méret 125 x 65 x 55 mm
Súly  36,3 kg
Max. terhelhetőség 150 kg
Vízállóság IP54

Csomagolás és tartozékok - Valami kimaradt

A Geekmaxi által szállított Ausom F1 Max egy meglehetősen nagy és nehéz dobozban érkezett, amit ketten voltunk kénytelenek felcipelni. Ez már önmagában is árulkodó jel volt arról, hogy nem egy könnyed kis városi rollerről van szó. A dobozban a roller jól rögzítve, vastag hungarocell elemekkel körülvéve pihent, így a szállítás során semmilyen sérülést nem szenvedett.

ausom-f1-max-1.jpg

A csomag tartalma:

  • Ausom F1 Max roller (összecsukott állapotban)

  • 2 db NFC-biléta, illetve egy NFC-kártya nyakpánttal (kulcsként funkcionálnak)

  • 134 wattos (67,2 V / 2 A) EU-s töltőadapter

  • Felhasználói kézikönyv (alap, de érthető angol nyelven)

  • 2 db imbuszkulcs,  8 db porvédőkupak és fehér kesztyű az összeszereléshez

Bár két töltőport található a gépen, csak egy töltőt mellékeltek, dupla töltés jóval praktikusabb lenne egy ekkora akkunál. Ez sajnos gyakori megoldás, a második töltőt külön kell megvenni (28 euró).

Összeszerelés és első benyomások

Mivel elég komoly gyártói háttér áll az Ausom mögött, és az F1 Max a gyártó zászlóshajója, nem lepődtünk meg, hogy az összeszerelés gyakorlatilag kimerült a kijelző felszerelésében, a kormányrúd rögzítésében (menetrögzítővel), és a három elektromos csatlakozó összedugásában. A kábelek szépen elvezetve, a kormányrúd masszívan csatlakozik az alaphoz.

ausom-f1-max-2.jpg

A roller súlya már ekkor is tiszteletet parancsoló – 36,3 kg-ot nem egyszerű mozgatni, főleg lépcsőn vagy hosszabb távon kézben vinni.

ausom-f1-max-4.jpg

Természetesen a csavarkötéseket, mint mindig, most is lecsekkoltok, a szokásos nanokerámia bevonatos kezelést is elvégeztük - ezáltal a fényezés rendkívül magas fényű, csillogó, karcálló és vízlepergető hatású lesz. A kerekeket szükséges felpumpálni (4,5 bar) és a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást megkötni. Az utóbbit online kötöttük meg, éves díja 5040 Ft volt. A jogosítványnak és a védőfelszerelésnek kötelezőnek kellene lennie. A nagy teljesítményű elektromos rollerek izgalmas és élvezetes élményt nyújtanak, de a felelősségteljes vezetés kulcsfontosságú a saját és mások biztonsága szempontjából!

Az összeszerelés után jött az első szemrevételezés, és azt kell mondani, hogy a kivitelezés igazán rendben van. A hegesztések szépek, a festés minőségi (selyemfényű, sötét grafitszürke), a LED-ek beépítése pedig különösen modern hatást kelt. A fellépő széles és csúszásmentes, a két oldalra az oldalsó burkolatba integrált, ambient világításba illesztett irányjelző és féklámpa funkció kifejezetten ritka.

ausom-f1-max-5.jpg

Dizájn és Felépítés - Külsőre erős, belül még erősebb

ausom-f1-max-6.jpg

Az Ausom F1 Max már első ránézésre is tiszteletet parancsoló jelenség. A dizájn a sportos elegancia és a robusztus funkcionalitás tökéletes ötvözete. A váz anyaga 6061-es alumíniumötvözet, amely kellő tartósságot és szilárdságot biztosít a roller számára, és akár 150 kg-os terhelést is elbír. A 10 hüvelykes, defektálló, terepmintás gumik nem csupán agresszív megjelenést kölcsönöznek neki, de a tapadás és a menetkomfort szempontjából is kiemelkedőek.

ausom-f1-max-22.jpg

Az összeszerelés minősége kiváló, nincsenek lötyögő alkatrészek vagy recsegő hangok. A szabadalmaztatott csuklópánt, illetve az összecsukható mechanizmus rendkívül stabil és biztonságos, kettős reteszeléssel rendelkezik. Összecsukva a roller mérete jelentősen csökken, de tömege miatt nem szívesen cipelnénk hosszan.

ausom-f1-max-7.jpg

A fellépő széles és megerősített, csúszásmentes gumírozással ellátott, ami kényelmes és stabil állást biztosít, még nagyobb lábméretűek számára is. A kormány szerencsére nem összecsukható, mint a Mukuta 10 Plus-nál, a szélessége 650 mm, de ez lehetne szélesebb a jobb irányíthatóság érdekében.

ausom-f1-max-8.jpg

Kijelző és kezelőszervek - Minden info egy pillantásra

A roller központi kezelőfelülete megegyezik az L2 Max-nál látottakkal, ugyanaz a 4,5 hüvelykes, nappali fényben korlátozottan olvasható LCD kijelző a kormány közepén, NFC-s indítással és igény esetén jelszavas védelemmel.

ausom-f1-max-9.jpg

A kijelzőn keresztül itt is hozzáférhetők a P-beállítások. Ezek a beállítások lehetővé teszik bizonyos paraméterek testreszabását, például a maximális sebesség korlátozását, a gyorsulás intenzitását vagy a regeneratív fékezés erősségét. Ez a haladó funkció lehetőséget ad a felhasználónak a roller viselkedésének finomhangolására saját preferenciái szerint.

ausom-f1-max-10.jpg

A roller kezelőszervei között megtalálható a hüvelykujjas gázkar, amelynek használata az egyujjas működtetésű hidraulikus fékek mellett kényelmes. A kormányon bal oldalt dedikált gombok találhatók a motorváltáshoz (egy/két motor) és a kürt működtetéséhez. Az irányjelzők nyomógombjai a markolatokba vannak integrálva, pont kézre, azaz mutatóujjra állnak.

ausom-f1-max-11.jpg

Világítás és láthatóság – Jól néz ki, de...

Az F1 Max világítási rendszere modern és látványos, elöl erős LED fényszórókkal világítja meg az utat, azonban hátul nincs klasszikus lámpa. Ehelyett az oldalsó burkolatba integrált ambient világítás szolgál féklámpa és irányjelző funkcióval is.

ausom-f1-max-12.jpg

Ez dizájn szempontból valóban látványos megoldás, viszont hátránya, hogy a hátsó irányjelzők és fények hátulról alig észrevehetők. Az éjszakai közlekedés során ez komoly kompromisszum lehet, így külön hátsó lámpa használata erősen ajánlott.

Rugózás és futómű – Reklám, vagy valóság?

ausom-f1-max-13.jpg

A lengőkaros, dupla független rugós felfüggesztés elöl-hátul valóban látványos és jól is működik. A kisebb úthibák, kátyúk, padkák sem okoznak problémát, és terepen is bátran meg lehet vele indulni. Nincs beszitálási hajlam, jó a futóműgeometriája. Ugyanakkor nem neveznénk „luxus rugózásnak” – a hátsó egységek kissé kemények, főleg kisebb súlyú vezető esetén.

ausom-f1-max-14.jpg

Az viszont pozitív, hogy nem csavarodik a váz, nem remeg a kormány, és nem zörög semmi, ami ennél a teljesítményszintnél és árkategóriánál jogos elvárás. Az ugyanott készülő, csak más néven futó, sokat emlegetett Makuta 10 Plus-t például milliós összegért vesztegetik.

Motor és Teljesítmény - A megfékezhető erő

Az Ausom F1 Max mozgatásáért két 1400 W-os motor felel, amelyek együttesen akár 3840 W csúcsteljesítményre is képesek. A motorok maximális fordulatszáma 1800 RPM, maximális forgatónyomatékuk pedig 35 Nm. Ezzel a konfigurációval, Race módban, dupla motorral azért arrébb lehet gurulni: 100 kg-os terheléssel 0-ról 50 km/h-ra 4,8 másodperc alatt gyorsul. 

ausom-f1-max-15.jpg

A végsebesség gyárilag 72 km/h – a kijelzője szerint ez meg is futja. GPS szerint 64 km/h a vége 100 kg-os testsúllyal. Terhelés nélkül, üresen 102 km/h-t jelez, szóval egy 65 kg-os emberkével több lesz a max tempó, a gyárilag megadottnál.

ausom-f1-max-16.jpg

A hidraulikus fékek és az E-ABS rendszer a roller sebességéhez és teljesítményéhez illő, elengedhetetlen biztonsági felszereltség, nem is lehet rá panasz.

ausom-f1-max-17.jpg

Akkumulátor és hatótáv - Nagy kapacitás, változó valóság

Az Ausom F1 Max egy 60 V, 20,8 Ah kapacitású (1248 Wh) lítium-ion akkumulátorral van felszerelve. Ez a kapacitás papíron jelentős hatótávolságot, 100 km-t ígér. Konkrétan ezt írja: „Az Ausom laboratóriumi modell maximális hatótávolságát 65 kg-os terheléssel, sík úton, 20 °C-on, erős szél nélkül, 15 km/h állandó sebességgel haladva ért el." Ez így is van, a KuKirin S1 Max vagy akár az iScooter i9M tesztjeinkben ezt bizonyítottuk.

ausom-f1-max-18.jpg

Saját méréseink szerint sport módban (35-38 km/h), 100 kg-os terheléssel, sík úton 53 km volt a hatótáv. Ekkor az akkumulátor feszültsége 52 V alá esett, ami körülbelül 20%-os töltöttséget jelent. Az utolsó 3 kilométeren már érezhetően visszaesett a teljesítmény, így a reális, kényelmesen megtehető távolság körülbelül 50 km.

ausom-f1-max-19.jpg

A lemerült F1 Max-ot a Power Station konnektorából, napenergia segítségével, a mellékelt EU-s töltőadapterrel töltöttük. A feltöltés kicsit több, mint 10 órán át tartott, ezalatt 1364 Wh energiát töltöttünk bele. Ez a töltési veszteséget is figyelembe véve megerősíti a gyártó által megadott kapacitást.

Összegzés és végső verdikt - Megéri az árát?

Az Ausom F1 Max egy bevált platformra épülő, jól felszerelt elektromos roller, amely a teljesítményt, a biztonságot és a kényelmet ötvözi egy prémium csomagban. Bár a „négy független rugó” állítása nem egyedi a piacon, jó nevű elődjéhez hasonlóan ez a roller is bizonyítja a technológia hatékonyságát. Az erős duál motorok, a valós körülmények között is remek hatótávolság, a fejlett fékrendszer és az innovatív felfüggesztés mind hozzájárulnak ahhoz, hogy az F1 Max kiváló választás legyen mind a városi ingázáshoz, mind a könnyed terepezéshez.

ausom-f1-max-20f.jpg

Előnyök

Erős teljesítmény – A 2800W összteljesítmény még 100 kg-os terheléssel is kiváló gyorsulást és végsebességet biztosít.
Kiváló menetkomfort: A négyrugós lengőkaros felfüggesztés nagyon hatékonyan nyeli el az ütéseket, sima és kényelmes utazást biztosítva különböző terepeken.                                                          ✅Széles fellépő: Kényelmes állást biztosít.
Erőteljes fékek: A hidraulikus tárcsafékek E-ABS rendszerrel megbízható és hatékony fékezést tesznek lehetővé.
Nagy hatótáv – 50 km sport módban, ami remek teljesítmény ekkora teljesítmény mellett.
Stabil, robusztus felépítés – Magas minőségérzet, strapabíró anyagok, igényes összeszerelés, 150 kg-os terhelhetőség.
Kettős töltőport: Lehetővé teszi a töltési idő megfelezését.
NFC-s indítás – Lopásvédelemként is jól használható, gyors és kényelmes.

Hátrányok

Első sárvédő: Az egyik leggyengébb pont. Nemcsak, hogy szinte semmit nem véd, de merev kialakítása miatt könnyen letörik. A Mukuta modelleknél a gyártó tartalék sárvédőt is mellékelt az USA/Kanada piacra – ez nem véletlen.
Hosszú töltési idő – Egyetlen töltővel 10 óra feletti, érdemes plusz töltőt beszerezni.
Kijelző: Alapvetően informatív és modern, de erős napsütésben nehezen olvasható, és nincs automatikus fényerő-állítás.
Hiányzó app vagy Bluetooth kapcsolat – Nincs mobilalkalmazás, ami modern funkciókkal bővítené.
Világítás: Elöl jó, hátulról viszont nem vagyunk jól láthatók – külön hátsó lámpa ajánlott.            ❌ Ár – Bár nem túlárazott, de még így is 1400 € körül mozog kuponnal, ami komoly befektetés.

Kinek ajánljuk az Ausom F1 Max rollert?

Az Ausom F1 Max kiváló választás azoknak, akik hajlandók beruházni egy prémium kategóriás, nagyteljesítményű elektromos rollerbe, amely a sebesség, a kényelem és a megbízhatóság terén a legmagasabb elvárásoknak is megfelel. A modell sikeresen bizonyítja, hogy az elektromos rollerek piaca valóban túlnőtte a „játékroller” kategóriát, és mára komoly, sokoldalú közlekedési megoldásokat kínál. Ha a prémium kategóriába szeretnél lépni és nem sajnálod a beruházást, az F1 Max igazi élménykatalizátor a városi mobilitásban.

ausom-f1-max-21.jpg

Hol és mennyiért?

Az Ausom F1 Max duál motoros elektromos roller a  Geekmaxi lengyel raktárából érkezik, így vámmentes és gyors szállítással számolhatunk. A BPE8IJHD kuponnal jelenleg 1394,04 euróért vásárolható meg, ami 562 ezer forintnak felel meg.

Szólj hozzá