2023. okt 19.

Angwatt T1 elektromos roller teszt

írta: fontecone
Angwatt T1 elektromos roller teszt

Az Angwatt T1 elektromos roller egy dupla motoros, 6000 W-os összeteljesítményű szörnyeteg, 105 kilométeres hatótávval, 85 km/h-s végsebességgel, kifejezetten az off-road, a gyorsulás és a sebesség szerelmeseinek tervezve.

angwatt-t1-nyito.jpg

Az Angwatt egy új szereplő az elektromos rollerek piacán, egyelőre három modell a belépő F1, a nem olyan régen általunk is tesztelt C1 és a legnagyobb gép, az új tesztalanyunk a T1 alkotja a modellpalettát. Elöljáróban csak annyit mondanánk, hogy a 0-ról 50 km/h-ra 2,3 másodperc alatt gyorsult hideg gumikkal, kipörgő kerekekkel az Angwatt T1-es - de azt is mondhatjuk, hogy az Angwatt Terminátor 1-ese (Halálosztó) modellje.

Ennél a vadállatnál felejtsük el, amit eddig gondoltunk, ez nem egy hoki kis pálcikaroller. Ahogyan mondani szokták „külföldi példa" pont annyira veszélyes ez a roller, mint egy motoron 180-nál még egy kövéret húzni, vagy panaszkodni a Mercedes AMG-re, amikor 250-nél letilt. Valószínűleg mindenki hallott vagy látott extrém sebességgel közlekedő szervdonorokat, nekünk is mindkét példát egy jó ismerős mondta, követte el.

angwatt-t1-1.jpg

Az Angwatt T1 ilyen sebességet nem fog elérni, CSAK 85 km/h a vége. Az abszolút adrenalin robbanást a gyorsulás fogja kiváltani. Terheletlenül 1,74 másodperc alatt gyorsul 99 km/h-s sebességre, 85 kilogrammos versenyzővel pedig a 0-50 megvan 2,3 másodperc alatt, ebből a fele a rollerre való fellépést teszi ki. Mit jelent ez mondjuk a piros lámpánál? Ennyi idő alatt egy átlag autós a lekvárkeverővel sebességbe rakja az autót - jobb esetben 1-esbe - és felengedi a kuplungot éppen csak gurul az autó, Te meg már ezalatt odaértél a 200 méterre lévő másik közlekedési lámpához.

angwatt-t1-2.jpg

Két nagyon fontos dologra szeretnénk a figyelmet felhívni. Az egyik, motorozni sem megyünk el kisgatyába, strandpapucsba, valamint az autóba is bekötjük - még ha nem is AMG Merci - a biztonsági övet. Ha az Angwatt T1-et szeretnénk megszelídíteni, beöltözünk, motoros sisak, térd -és könyökvédő a minimum! A másik pedig az összes csavar meghúzása összeszereléskor!

angwatt-t1-3.jpg

A termék dobozban érkezik a vásárlóhoz, azt össze kell rakni, beállítani. Nem egy 2000 darabos puzzle, no para, de ha nem vagyunk tisztába az alap szerelési fogalmakkal, például a csavarokat átlósan húzzuk meg, menetrögzítőt használunk stb. akkor keressünk egy hozzáértőt és kérjük meg, hogy rakja össze a gépet.

angwatt-t1-5.jpg

Az összeszerelés nem nagy „was ist das", az angol nyelvű felhasználói utasítás is ad némi támpontot főleg, ha ismerjük Shakespeare nyelvét. A védőszivacsok, fóliák eltávolítása után nyissuk ki a rollert, a szürke kallantyú szolgál a nyitásra-zárásra, a piros pedig fixálja a szerkezetet.

angwatt-t1-6.jpg

A kormányt kell felrakni 2 darab csavarral, majd a dőlésszögét beállítani és 4 csavarral rögzíteni. Ezután a központi kijelző jön, melyet a mellékelt konzollal, illetve 2 csavarral szerelhetünk fel és természetesen az elektromos csatit is dugjuk össze. Következő lépésben személyre, pontosabban kézre szabjuk a gázkar és a fékkarok helyzetét, fogáspontját a beállító csavarral. Ezután az első irányjelzőket is csavarozzuk fel.

angwatt-t1-7.jpg

Ugorjrunk a gépsárkány hátsó részéhez, itt szedjük le lábtartót és rakjuk alá a magasítót - mert enélkül belever az index a karterbe -viccet félretéve, tényleg beleérhet a sárvédőbe a taposólemez és kárt okoz benne.

angwatt-t1-8.jpg

Az egész művelet, valamint a hátsó irányjelzők és a sárvédő 3 csavarral való rögzítése előtt, húzzuk meg a lenti képen látható módon a hátsó állítható rugóstag csavarjait.

angwatt-t1-9.jpg

Utolsó lépésként jöhet a Steering Damper (hidraulikus kormány stabilizátor, szitálásgátló) beszerelése. Ehhez a mellékelt, fekete bilincset, illetve két csavart szükséges rögzíteni. A lényeg annyi, hogy a kormány középállásában a stabilizátor pálca jobbra és balra is ugyanakkora tartományban tudjon mozogni.

angwatt-t1-10.jpg

Egyébként az összes csavart után kell húzni, ezt a gyártó és mi is vastagon kiemeljük. A csomagban mellékelt multifunkciós szerszámkészletet felejtsük el, a hátizsákban egy hosszabb kerékpártúra alkalmával jól jöhet, de ne ezzel akarjuk összerakni a T1-et. Ha nincs otthon, akkor legolcsóbb megoldásként javasolt a reggeli kifli+kakaó kombó mellé, hogy az Aldi vagy a Lidl áruházakban dobjunk be a kosárba egy saját márkás szerszámkészletet és azzal rakjuk össze e kínai gyöngyszemet. A kerekek felpumpálása (3,5 bar) és az akkumulátor feltöltése után használatba vehető a gép.

Összeszerelés után jó szokásunkhoz híven mi is elvittük egy kerékpárok eladásával és szervizelésével foglalkozó boltba a T1-et - egyébként csak ajánlani tudjuk őket -, ahol megnézték, kipróbálták az újdonságot és még egy balos tükröt is felraktak rá. Itt megtudtuk, hogy nem csak kínai specialitás a csavarok nem meg húzása és a kerékpár gyárakban a betöltetlen minőség ellenőri pozíció, ez a „haldokló nyugaton" is bevett eljárás.

angwatt-t1-11.jpg

A 122 x 71 x 125 centiméteres dimenziók, a 49 kilogrammos tömeg és a 200 kilogrammos terhelhetőség beszédes adatok. A vas- és alumíniumötvözetből készült váz a robusztusság és az erő benyomását kelti.

angwatt-t1-12.jpg

A tervezés egyértelműen a teljesítményre és a tartósságra irányul, amit az olyan látható alkatrészek, mint a 11 hüvelykes (100/65-6.5) TUOVT márkájú, tömlős pneumatikus hibrid off-road gumiabroncsok, az impozáns fékek és dupla fordított villás felfüggesztés is megerősítenek.

angwatt-t1-13.jpg

Az Angwatt T1 két-motorral van felszerelve egy első, egy hátsó kereket hajtja és mindegyike 3000 watt csúcsteljesítményt kínál. Ez a kétmotoros konfiguráció lehetővé teszi a lenyűgöző, 85 km/h-s maximális sebességet egy maximum 80 kilogrammos emberke alatt. Nyilvánvaló, hogy ezt a robogót nem kezdőknek tervezték, hanem azoknak, akik nagy gyorsulást és végsebességet keresnek megfizethető áron.

angwatt-t1-14.jpg

A 71 cm széles kormány bal oldalán a világításkapcsoló, az index és a kürt kapcsolóját helyezték el. Az utóbbi nagyon tetszik, félelmetes hangja van, az irányjelző ellenben nem ad visszajelzést arról, hogy milyen állásban van. A gyújtáskapcsoló felett egy kis LCD panel kijelzi a feszültséget, ami hasznos, mert ebből sokkal jobban lehet belőle következtetni a töltöttségre, mint az akku piktogramból.

A kormány közepén egy szép nagy, színes LED kijelző feszít, erről napfényben is jól leolvasható az aktuális sebesség, feszültség, az akkumulátor töltöttség, a sebesség fokozat (1-3), a megtett távolság, a hibakódok és a bekapcsolt lámpák jelzése. A leghasznosabb opció itt a bekapcsolt irányjelző zöld nyíllal történő visszajelzése, így nem hagyjuk kint az indexet.

angwatt-t1-15.jpg

A jobb oldalon a mutatóujjas gázkarral egybeépített TF-100-as LCD kijelző látható. Az Angwatt C1 tesztünkben már írtunk erről is, aki szeretne jobban elmélyülni a rejtett beállításokban itt nézelődjön. Itt is kapunk egy sárga lassú csiga - Eco/Turbo -, illetve piros jófiú/vadállat - Single/Dual - gombot. Az előbbi benyomásával 25 km/h a max sebesség, az utóbbival pedig az első kerekeket hajtó motort kapcsolhatjuk be, ilyenkor 40-es tempónál még kipörgethetjük az első kereket.

Az ilyen két-motoros gépeknél állandó és visszatérő probléma, hogy egymotoros üzemmódban vannak használva, és emiatt a kontroller túlterhelődik, leég. Megkérdeztük ez ügyben a gyártót, egy-motorral 30-40 km/h-s sebességgel, sík úton haladva ~20 amper a szabályozó névleges kisülési áramerőssége, a T1-ben pedig 2 darab 45 amperes vezérlő van, szóval nem lesz gond. Szinuszos kontrollerről beszélünk, a gáz nagyon szépen, finoman adagolható.

angwatt-t1-16.jpg

A T1 szabad hasmagassága 20 cm, a lépcsőkön sem fog fennakadni, az elöl fordított (upside-down) teleszkópvillák és a hátsó C típusú, teleszkópos, rugós lengéscsillapítás pedig gondoskodik arról, hogy a durva terep, a rossz utak se jelentsenek problémát.

A biztonságos megállást Dyisland márkájú hidraulikus tárcsafékek és elektronikus fék, úgynevezett E-ABS is segíti, ez gyakorlatilag motorféket és némi regeneratív rásegítést jelent fékezés esetén. A fékhatás, az adagolhatóság kiváló.

angwatt-t1-17.jpg

A 28 x 55 centiméteres trepni alatt helyezkedik el az 2,1 kWh kapacitású, vagyis 35 Ah-s 60 voltos,18650-es Samsung cellákból álló akkupakk. Sajnos vízszigetelést nem kapott ez a tárolóegység - utólag könnyeden megoldható -, így az esőben való közlekedést mellőzzük. Van ellenben egy távirányítónk, mellyel az oldalakon lévő ANGWAT T1 felirat RGB LED világítása állítható kismillió színben, illetve ki is kapcsolható.

angwatt-t1-18.jpg

A hatótáv teszt enyhén szeles időben, 95 kilogrammos terheléssel történt. Az elektromos autókhoz hasonlóan az elektromos rollerek is azonnal leadják az összes nyomatékot a kerekekre, ezáltal az ilyen „élményrollerek” gyorsulása brutális, és ezt nagyon nehéz nem kihasználni. A teszt során a városban minden piros, majd zöldre váltó lámpánál legyorsultuk az autókat. Országúton egymotoros üzemben csak a max sebességet teszteltük, ez 50 km/h volt. Élveztük a dual motor és az összkerékhajtás előnyeit, 50-60 km/h-s tempóval haladtunk folyamatosan. A lenti képernyőmentésen látható 33 km/h-s átlagsebesség és 2 óra 2 perces menetidő nem reális, mert a túra során többször megálltunk fényképezni, beszélgetni, az óra meg ketyegett tovább, nem lett lenyomva közben a pause gomb.

angwatt-t1-19.jpg

A maximális sebesség sem volt reális, GPS szerint 74 km/h volt, a kijelzőn pedig egy tízessel több állt. Jobb időben, kisebb ellenszélnél picivel több is kijött volna valószínűleg. A T1 egyébként nagyon stabilan viselkedett nagy sebességnél is, a hidraulikus kormánystabilizátor tette a dolgát. A túra során 67 kilométert sikerült megtennünk egy feltöltéssel, a gépezet 49,9 voltos feszültséggel, vagyis 10%-os akkumulátor töltöttséggel állt meg a házunktól 5 kilométerre. Az akkumulátor védelem (BMS) ilyenkor letilt, marad a Frédi és Béni üzemmód, de nem mi vagyunk a két kőkorszaki szaki, hogy lábbal hajtsunk. Ezért telefonos segítséget kértünk, ki is hoztak egy hordozható töltőállomást, erről 10 perc alatt átpumpáltunk egy kis energiát a lemerült jószágba, majd újra töltve haza gurultunk.

angwatt-t1-20.jpg

A 10%-ra lemerült áramforrás feltöltéshez 8 óra 30 percre volt szükség – természetesen napelemes hordozható töltőállomásról töltöttünk, napenergia a barátunk, nem az MVM -, ezalatt a két darab mellékelt 67,2V/2A töltőadapterrel 2014 Wh-nyi zöld energiát löktünk bele a cellákba. Igazából 66,9 voltot írt a kormány bal oldalán lévő feszültségmérő, amely 99%-os töltöttséget jelent.

angwatt-t1-21.jpg

Az újratöltött szörnyeteggel másnap lemértük a 0-ról 50 km/h-s sebességre való gyorsulást és a tényleges végsebességet ideális körülmények között. A 85 kilogrammos versenyzőnk alatt 2,3 másodperc alatt gyorsult a T1 fel 50-re, és 80 km/h-s végsebességet detektált a GPS, a kijelzők pedig 91 km/h-t mutattak.

angwatt-t1-22.jpg

A konklúzió annyi, hogy tényleg elérhető egy 70-80 kilogrammos emberkével a fedélzeten a gyártó által megadott végsebesség (85 km/h) GPS szerint is. Szintén valós a 80-105 kilométeres hatótáv egy feltöltéssel.

Az Angwatt T1 egy igazi szörnyeteg, vonzza a tekinteteket, megbámulják mindenhol. A brutális gyorsuláshoz, a komoly végsebességhez, valamint az úttalan utakon való használathoz partner a hidraulikus tárcsafék plusz az E-ABS, a jófajta első-hátsó lengéscsillapítás, a szitálásgátló és a 11 hüvelykes off-road gumik. Tökéletesen biztonságos a napi ingázáshoz, és kényelmes a hosszú túrázásokhoz, csak ésszel kell használni, nem kötelező nyélgázon közlekedni. Ha konnektorról töltjük a rollert, akkor a 2,1 kWh óra delej, világpiaci áron számolva 150 Ft, ezzel normálisan (40-60 km/h-s tempóval), nem gyorsulgatva és max gázon közlekedve, közel 100 kilóval, 70- 80, kisebb testsúllyal akár 100 kilométert is elgurulhatunk. Mintha már írtuk volna korábban, ez egy megtérülő befektetés. Azt se felejtsük el, hogy a roller egy mozdulattal könnyedén összehajtható, de ahhoz, hogy magunkkal vigyük, kell némi izomerő.

angwatt-t1-23.jpg

Van természetesen egy csomó negatívum is, de mielőtt belemennénk, nézzük meg a hasonló teljesítményű rollerek árát itthon, abból az összegből két darab T1 is beszerezhető - egyet használunk, a másik alkatrész - és még marad is. Igaz a boltból kihozva már nem kell meghúznia csavarokat, azt az eladás előtt megteszik nekünk. Könnyen megspórolhatunk 500 ezret, ha rászánjuk azt a pár órácskát és szerszámot ragadunk. Szervizeléssel is hasonló a helyzet, minden kapható hozzá, saját kézzel cserélhető, de van néhány szervizes is, aki hajlandó bepiszkolni a kezét, mi is ajánlottunk már egyet. Egyébként tartósnak ígérkezik a technika, jól meg van ez csinálva, nem kell túlgondolni.

angwatt-t1-spec.jpg

Az hátsó irányjelzők nagyon rossz helyen vannak, könnyen le lehet rúgni. Szerencsére ennek pótlása nem drága, a b4baad kupon használatával csak 8,99 dollár, minden további költség nélkül. A kormánycső bilincset is érdemes egy erősebbre cserélni (3000 Ft). Menő a központi LED panel, de nincs szinkronban a feszültségmérővel, illetve a túloldalt lévő TF-100-as kijelzővel, fals akkumulátor töltöttség/feszültség értékeket jelez. Az első két LED lámpa jól világít, de nem terít elég széles sávban. Valamilyen szintű vízvédelem, IP tanúsítvány sem ártana, bár az a legtöbb versenytársnál szintén elmarad és rollerezni amúgy sem ildomos esőben. Egy balos visszapillantó tükör növelné megelégedésünket - és a biztonságos közlekedést -, valamint egy kormánytáska is roppant hasznos kiegészítő lenne kár, hogy ezek alapáron nem járnak.

Az Angwatt T1 elektromos roller megvásárlásához most a ZRANGWTT1 kupon használatával csak 1359,99 dollárra lesz szükségünk, ami 476 ezer forint.

A termék EU raktárból érkezik, a rendelést követően 3-5 napon belül, nincs további szállítási díj, VÁM, ÁFA és egyéb hercehurca, annyit fizetünk, amennyi fentebb írva van! A szállítási biztosítás (19,56 dollár) nem kötelező, de ajánlott!

Szólj hozzá

Angwatt T1 elektromos roller teszt