2025. ápr 11.

KuKirin S1 Max elektromos roller teszt

írta: fontecone
KuKirin S1 Max elektromos roller teszt

A KuKirin S1 Max elektromos roller a márka legújabb modellje, amely ideális választás kezdők és tinédzserek számára, akik költséghatékony, környezetbarát és kényelmes közlekedési módot keresnek. A 350 W-os motor, a 39 km-es hatótávolság és a 25 km/h-s maximális sebesség mellett használata biztosítás és jogosítvány nélkül is legális, így egyszerű és elérhető megoldás mindenki számára. Ebben a tesztben kiderítjük, hogy az ígéretek mennyire állják meg a helyüket a gyakorlatban!

kukirin-s1-max-nyito.jpg

Bevezetés - a pálcika is népszerű

Az elektromos rollerek egyre népszerűbbek a városi közlekedésben, mivel költséghatékony, környezetbarát és kényelmes alternatívát kínálnak a hagyományos közlekedési eszközökhöz képest. Számos elérhető opció közül új tesztalanyunk, a KuKirin S1 Max kiemelkedik azon felhasználók számára, akik a megfizethetőség, a teljesítmény és a hordozhatóság közötti egyensúlyt keresik.

A KuKirin márka az elektromos rollerek piacán egyre inkább jelen van, beindult náluk a nagyüzem. A cég bestsellere, a megújult G2-es modelljük kifejezetten jól sikerült. Most először került hozzánk tesztelésre egy úgynevezett „pálcika” roller, a KuKirin S1 Max személyében. Ezek a modellek általában könnyű súlyukról, egyszerű kezelhetőségükről és kompakt méretükről ismertek, elsősorban rövidebb városi ingázásra tervezve. Kíváncsiak voltunk, mit tud nyújtani ez a 350 W-os motorral, 36 V-os rendszerrel és 8 colos, tömör (méhsejt) gumikkal szerelt gép a valóságban.

kukirin-s1-max-1.jpg

A KuKirin S1 Max a szokásosnál kisebb és könnyebb dobozban érkezett. A pakkban hungarocell ágyba állítva találjuk a rollert és a felhasználói utasítást. Felette, két polisztirol bölcsőben, a kormányt, a 63 wattos töltőt és az összeszereléshez szükséges hat csavart, valamint imbuszkulcsot.

kukirin-s1-max-2.jpg

Dizájn és felépítés - egyszerű és menő

A KuKirin S1 Max letisztult, modern dizájnnal érkezik, amely vonzóvá teszi a fiatalabb korosztály számára. Könnyű, mindössze 16 kg-os tömegével egyszerűen hordozható és tárolható, akár tömegközlekedéssel kombinált közlekedésre is alkalmas. A roller használatához nincs szükség jogosítványra vagy biztosításra, ami különösen kezdők és tinédzserek számára teszi vonzóvá. Az első LED lámpa kellő fényerővel világít, a hátsó lámpa, amely féklámpaként is funkcionál, szintén jól látható, és a fényvisszaverő csíkok is javítják a láthatóságot.

kukirin-s1-max-3.jpg

Nincsenek felesleges sallangok, a hangsúly a funkcionalitáson van. A fém vázszerkezet masszív, az összeszerelés minősége jó, IP54 védelemmel rendelkezik, egy kis eső nem fog megártani neki. A 61 x 15 cm-es trepnin nagyobb lábbal is jól elférünk.

kukirin-s1-max-17.jpg

Az S1 Max(ika) kihajtva 108,2 x 50 x 110 cm, összehajtva pedig 108,2 x 50 x 46 cm. Lazán befér, és akár egy kézzel is berakható az autó csomagtartójába, akár 3-4 darab is.

kukirin-s1-max-4.jpg

Az összecsukó mechanizmus egyszerű és gyorsan használható. A kormányrúd stabilan rögzül a hátsó sárvédőhöz egy narancssárga kampóval, megkönnyítve a szállítást. Zsírt gyárilag kapott az összecsukó szerkezet, tanultak a korábbi hibákból.

kukirin-s1-max-5.jpg

Az összeszerelés, ahogyan az egész szerkezet, pofonegyszerű. A kormánycsőben futó elektromos kábelt kell összedugni, majd miután a kormányszárat helyére csúsztattuk, hat csavarral rögzíteni kell.

kukirin-s1-max-6.jpg

Egy kis szervizspray-vel befújtuk a csúszórészt, valamint nanokerámia bevonattal is megkínáljuk a „csöppséget”, ezáltal a fényezés rendkívül magas fényű, csillogó, karcálló és vízlepergető hatású lesz. A 8 colos, tömör, méhsejt szerkezetű gumiabroncsokkal (defektmentes) nem kell foglalkozni, az akkumulátor feltöltése után a gép menetkész.

kukirin-s1-max-7.jpg

Kezelőszervek és kijelző – minden kézre áll

A KuKirin S1 Max kormányán letisztult és funkcionális kezelőfelület kapott helyet. Középen található a digitális kijelző, amely jól olvasható, és mutatja az aktuális sebességet, a megtett távolságot, az akkumulátor töltöttségét és feszültségét, valamint a kiválasztott sebességi fokozatot. A kijelzőn egy kis piktogram jelzi a fényszóró bekapcsolását is, ha aktív.

A jobb oldalon található a többfunkciós bekapcsológomb, valamint alatta a gázkar, amit hüvelykujjal lehet kényelmesen kezelni. A bal oldalon pedig egy elektronikus fékkapcsoló kapott helyet, amely szintén hüvelykujjal működtethető.

kukirin-s1-max-8.jpg

A kormánycső hátsó részén narancssárga összecsukó horog található, amely a szállításhoz vagy tároláshoz szükséges lehajtáshoz használható – jól látható és egyszerűen működik.

Összességében a kezelőszervek ergonomikusan vannak elhelyezve, a kijelző informatív, a működtetés pedig gyorsan megtanulható, így akár kezdő rolleresként is könnyen megszokható.

Fékrendszer, felfüggesztés - határeset, de megfelelő

A kombinált fékrendszer (elöl elektromos, hátul taposófék) megfelelő fékerőt biztosít normál városi tempónál. Az elektromos fék (E-ABS) segít a lassításban és energiát is visszatáplálhat (bár ennek mértéke elhanyagolható a hatótáv szempontjából), míg a hátsó sárvédőre taposva erőteljesebb fékezés érhető el. Fontos, hogy vészhelyzetben mindkét féket egyszerre használjuk a legrövidebb fékút érdekében. Maximális sebességnél, hosszú emelkedőről lefelé haladva is megfelelő volt a fékút.

kukirin-s1-max-9.jpg

Itt érkezünk el a „pálcika” rollerek egyik gyakori kompromisszumához, de a KuKirin S1 Max tartogat egy kis meglepetést. A roller 8 colos, tömör méhsejt gumikkal van szerelve. Ennek nagy előnye a defektmentesség, ami városi közlekedésnél óriási pluszpont. Hátránya viszont, hogy önmagában keményebb futást eredményez.

Azonban, ellentétben sok hasonló kategóriájú modellel, a KuKirin S1 Max rendelkezik hátsó felfüggesztéssel. Ez egy tekercsrugós megoldás, amely a váz alsó részében, a trepni alatt, kissé rejtve kapott helyet, és a hátsó kereket érő ütéseket hivatott csillapítani. Első lengéscsillapító azonban továbbra sincs a rollerben.

kukirin-s1-max-10.jpg

Ez a hátsó rugózás érezhetően javít a komfortérzeten ahhoz képest, mintha egy teljesen merev vázas rollerrel mennénk tömör gumikkal. Különösen a hátsó kereket érő hirtelen ütések (pl. kisebb kátyúk, küszöbök) elnyelésében segít. Ettől függetlenül csodát ne várjunk: az első felfüggesztés hiánya és a 8 colos tömör gumik kombinációja miatt a menetkomfort továbbra sem éri el a nagyobb, levegős kerekű vagy elöl-hátul lengéscsillapított modellekét. A lenti képen látható különc telekjáró elég jól demonstrálja - bár ez egy fatbike -, hogy mire gondolunk.

kukirin-s1-max-14.jpg

Sima aszfalton a haladás kellemes, az úthibákat és a repedéseket pedig – bár továbbra is érezni fogjuk – a hátsó rugózás valamelyest tompítja. Rosszabb minőségű utakon, macskakövön azonban még ezzel a hátsó rugóval is számítani kell rázkódásra, főleg az első kerék felől. Ez a roller tehát a hátsó rugózás ellenére is elsősorban a jobb minőségű városi utakra és kerékpárutakra ajánlott.

kukirin-s1-max-11.jpg

A kezelhetősége egyébként egyszerű, a roller fordulékony, a súlypontja alacsonyan van, így kezdők számára is könnyen elsajátítható. A hátsó rugózás a menetstabilitást is javíthatja kicsit egyenetlenebb terepen.

Menetteljesítmény – mit tud valójában?

A roller a hátsó kerékbe épített, 350 wattos agymotort kapott, melynek pillanatnyi csúcsteljesítménye (peak power) elérheti az 500 wattot. Az EU előírásoknak megfelelően 25 km/h-ra korlátozva van a sebesség, ez feloldható. Így mi a maximális, 100 kg-os terhelhetőséggel is próbáltuk, bár elég lassan, de elérte a 28 km/h-s csúcssebességet.

kukirin-s1-max-12.jpg

Az akkumulátor egy 36 V-os, 10.4 Ah kapacitású egység, ami 18650-es lítium cellákból épül fel. A gyártó 39 km-es hatótávot ígér 65 kg-os terheléssel, 20-25 °C hőmérséklet mellett, sík úton, kettes sebességi fokozatban (három fokozat van az S1 Max esetében) haladva.

A hatótáv tesztet kész részre osztva végeztük. Az első nap a fenti feltételek közül a hőmérséklet és a sík út nem teljesült. Szeles és hűvös, 11 °C hőmérséklet volt, és többször felcsapattunk a Tomori Pál híd (Kalocsa–Paks Duna-híd) elég komoly emelkedőjén. Az első 18 km-es szakaszt 16 km/h-s átlagsebességgel, 28 km/h-s max sebességgel tettük meg. Egyébként szögpontosan méri a KuKirin kijelzője a sebességet és a távolságot. A 400 méteres eltérés abból adódott, hogy az első pár percben elfelejtettük berakni a telefont a tartójába.

kukirin-s1-max-13.jpg

Másnap minden feltétel adott volt, tehát a 65 kg, a szélcsendes 20 °C, a sík út és persze a kettes fokozat, azaz a 20 km/h-s folyamatos sebesség is. Így sikerült 14 km-et megtennünk, a kijelzőn már csak egy csík maradt, az akkumulátor feszültsége pedig 32,4 voltra, azaz 20%-ra csökkent. A gyártó 39 km-es hatótávot ad meg, mi 32 km-t tettünk meg egy töltéssel, és még 20% maradt. Szóval, ha az első nap nincsenek emelkedők, szél és hideg, akkor bőven megvan az, amit a KuKirin ígér.

kukirin-s1-max-15.jpg

Lakásunkig tartó pár kilométert már nem akartuk ilyen alacsony töltöttséggel megtenni - és mer készültünk is rá -, a hátizsákban ott volt a hordozható napelemes töltőállomás. Erről, egy Kuube okospad mellett, egy 20 perces pihenő alatt a maradék távolságra elegendő áramot töltöttünk át.

kukirin-s1-max-16.jpg

Hazaérve, az újra lemerült F1-et a Power Station konnektorából, napenergia segítségével, a mellékelt 63 wattos EU-s töltőadapterrel töltöttük. A feltöltés 15 perc híján 8 órán át tartott, ezalatt 449 Wh energiát pumpáltunk bele. Ez a töltési veszteséget is figyelembe véve megerősíti, sőt felül is múlja a gyártó által megadott 375 Wh kapacitást.

kukirin-s1-max-18.jpg

Összegzés – meglepően sokat tud a kis „pálcika”

A KuKirin S1 Max egy 289 eurós (kb. 115 000 Ft) áron kínált, könnyű és kompakt elektromos roller, amelyet a gyártó elsősorban kezdőknek, tinédzsereknek és költséghatékony városi közlekedési alternatívát keresőknek ajánl. Magyarországon jogosítvány és biztosítás nélkül legálisan használható.

kukirin-s1-max-19.jpg

  • Dizájn és hordozhatóság: Letisztult, modern megjelenésű, 16 kg-os súlyával és egyszerű, stabil összecsukó mechanizmusával (amit már gyárilag zsíroznak) könnyen hordozható, akár tömegközlekedési eszközökön vagy autó csomagtartójában is (ahová több darab is befér). Az összeszerelés egyszerű, a minőségérzet jó, és IP54-es védelemmel is rendelkezik.
  • Komfort és kezelés: A 8 colos, defektmentes tömör (méhsejt) gumik nagy előnyt jelentenek a gondozásmentesség terén, de kompromisszumot jelentenek a komfortban. Ezt némileg ellensúlyozza a kategóriában ritkaságnak számító hátsó tekercsrugós felfüggesztés, ami javít az úthibák elnyelésén (főleg a hátsó keréknél), de az első rugózás hiánya miatt rosszabb utakon így is rázós lehet. Leginkább jó minőségű aszfaltra ajánlott. A kezelőszervek egyszerűek, a kijelző informatív és jól olvasható.
  • Teljesítmény és hatótáv: A 350 W-os (500 W csúcs) hátsó agymotor elegendő a városi dinamikához. A sebesség gyárilag 25 km/h-ra korlátozott (EU előírás), de ez feloldható (tesztben 100 kg terheléssel is elérte a 28 km/h-t). A hatótáv kiemelkedőnek bizonyult: a teszt során 65 kg-os terheléssel, vegyes (részben emelkedős, hűvös, szeles) körülmények között 32 km-t sikerült megtenni úgy, hogy még 20% töltés maradt az akkumulátorban. Ez alapján a gyártó által megadott 39 km-es hatótáv ideális körülmények között teljesen reális.
  • Fék és töltés: A kombinált fékrendszer (elöl elektromos, hátul taposófék) megfelelő fékerőt biztosít. A teljes feltöltés viszont lassú, a mellékelt 63 W-os töltővel közel 8 órát vesz igénybe.

kukirin-s1-max-20.jpg

A KuKirin S1 Max 300 euró alatti árával nagyon versenyképes ajánlat a belépő szintű elektromos rollerek piacán. Kiemelkedik a kategóriából hátsó rugózásával és a tesztelt, kiváló hatótávjával. Ideális választás azoknak, akik megbízható, könnyen hordozható, defektmentes rollert keresnek elsősorban jó minőségű városi utakra, és elfogadják a tömör gumik és a csak hátsó rugózásból adódó komfortbeli kompromisszumokat. Kezdőknek, fiataloknak vagy „utolsó kilométeres" közlekedésre kiváló ár/érték arányú választás.

A KuKirin S1 Max elektromos roller a L6FZ432H kupon használatával most 289 euróért vásárolható meg, ami 118 ezer forintnak felel meg.

A termék EU raktárból érkezik, a rendelést követően 3-8 munkanapon belül. Nincs további szállítási díj, VÁM, ÁFA és egyéb hercehurca, annyit fizetünk, amennyi fentebb írva van! 

Szólj hozzá

elektromos roller teszt KuKirin S1 Max