2025. máj 19.

iScooter i9M elektromos roller teszt

írta: fontecone
iScooter i9M elektromos roller teszt

Az elektromos rollerek mezőnye ma már egészen zsúfolt, de akadnak modellek, amelyek így is ki tudnak tűnni – például az iScooter i9M, ami kompakt méreteivel, meglepően erős motorjával és okos kiegészítőivel igazi városi alternatíva. Ráadásul kuponnal 90 000 Ft körül beszerezhető. Leteszteltük, és össze is hasonlítottuk a korábban nálunk járt KuKirin S1 Max-szal.

iscooter-i9m-nyito.jpg

Bevezetés – Mi az az iScooter?

Az iScooter viszonylag fiatal, de gyorsan növekvő márka az elektromos rollerek piacán. Céljuk, hogy magas minőségű, innovatív és megfizethető elektromos közlekedési eszközöket kínáljanak a városi ingázóknak. Küldetésük a „smart green mobility” elősegítése, azaz az okos, környezetbarát közlekedési megoldások népszerűsítése.

Az iScooter európai jelenlétét is erősíti, saját EU-s központtal rendelkeznek, hangsúlyozva a minőségellenőrzést és a vásárlói elégedettséget. Ahogy a nevük is sugallja (intelligent Scooter), az okos megoldásokra és a felhasználóbarát kialakításra helyezik a hangsúlyt. A márka legújabb modellje, az öttagú i9 család M jelzésű modellje járt nálunk teszten. Csapjunk bele a lecsóba, nézzük meg, mit tud az iScooter i9M elektromos roller.

Kicsomagolás és első benyomások

iscooter-i9m-1.jpg

Az iScooter i9M egy átlagos méretű, de masszív kartondobozban érkezett hozzánk a Geekbuyingtól. A roller maga gondosan becsomagolva, hungarocell elemekkel védve várta, hogy végre fényre kerüljön.

iscooter-i9m-2.jpg

A kibontás után a következő tartozékokat találtuk a dobozban:

  • Maga az iScooter i9M elektromos roller, gyakorlatilag összeszerelt állapotban (egy kábelt kellett összedugni, majd utána a kormányt rögzíteni némi zsír kíséretében).
  • Egy EU-s töltőadapter (42 V, 1,5 A, azaz 63 W teljesítményű).
  • Egy T-szárú imbuszkulcs az összeszereléshez és az esetleges utánhúzáshoz, 6 darab csavar, ebből kettő tartalék.
  • Egy menetes tömlő az első kerék felpumpálásához a süllyesztett szelep miatt.
  • Tartalék belső gumi.
  • Egy felhasználói kézikönyv.

iscooter-i9m-3.jpg

Első használat előtt nanokerámia bevonattal is megkínáljuk a „jószágot”, ezáltal a fényezés rendkívül magas fényű, csillogó, karcálló és vízlepergető hatású lesz.

iscooter-i9m-4.jpg

A csomagolás korrekt, a roller épségben átvészelte az utazást. Az S1 Max esetében is hasonló volt a körítés, ez ebben a kategóriában standardnak mondható. A kerekek felpumpálását (50 PSI) követően nézzük meg, milyen is valójában az I9M.

iscooter-i9m-7.jpg

Kialakítása letisztult, a fekete-szürke színvilág modern, a fémes felületek pedig meglepően masszív benyomást keltenek. Bár olcsóbb kategóriába tartozik, első ránézésre nem tűnik „olcsósított” terméknek.

iscooter-i9m-5.jpg

Külső és minőség - Nézzük, milyen részegységekből épül fel az i9M pálcikaroller!

iscooter-i9m-9.jpg

Az iScooter i9M letisztult, modern megjelenésű roller. A fekete szín dominál, amelyet néhány piros részlet tör meg, így egyáltalán nem unalmas. A váz masszívnak tűnik, az illesztések rendben vannak. A maximális terhelhetőség 120 kg, ami nyilvánvalóan nem reális. A felhasználói utasításban benne is van, hogy 90 kg-nál nehezebb felhasználóknak nem ajánlott a hosszabbtávú használata. Fémszórási technológiát alkalmaznak. Ez a fejlett eljárás nemcsak elegáns és tartós külsőt kölcsönöz a rollernek, hanem javítja a korrózióállóságát is.

iscooter-i9m-6.jpg

  • Kormány: A kormány kellemes fogású, gumírozott markolatokkal rendelkezik. Szélessége átlagos, városi manőverezéshez megfelelő. Nem állítható a magassága, ami az S1 Max esetében sem volt opció.
  • Kijelző: A kormány közepén egy egyszerű, de jól olvasható, napfényben is korlátozottan látható LED kijelző található. Informál a sebességről, az akkumulátor töltöttségi szintjéről (5 pálcikával), a kiválasztott sebességmódról és a lámpa állapotáról.
  • Gázkar, fékkar: Jobb oldalon egy hüvelykujjal működtethető gázkar, bal oldalon pedig a hátsó mechanikus tárcsaféket és az első E-ABS-t egyszerre aktiváló fékkar található. Mindkettő kézreálló, működésük finoman adagolható.
  • Csengő: Egy egyszerű, de hatékony mechanikus csengőt integráltak a bal oldali markolat mellé, ami jól jön a városi forgalomban.
  • Kormányszár: Masszívnak tűnő alumíniumötvözet kormányszár tartja a kormányt. Az S1 Max-hoz hasonlóan itt sem tapasztaltunk lötyögést vagy bizonytalanságot.

iscooter-i9m-10.jpg

  • Összecsukó mechanizmus: Az i9M összecsukása egyszerű és gyors, 3 másodperces művelet. Egy biztonsági kallantyú lehúzása után a kormányszár lehajtható, és a hátsó sárvédőn kialakított fülbe akasztható. Stabilan tart, könnyen hordozhatóvá téve a 13,1 kg tömegű rollert.

iscooter-i9m-11.jpg

  • Lámpa: Elöl egy fényes LED fényszóró biztosítja a látást és a láthatóságot sötétedés után. Hátul egy piros LED helyzetjelző található, amely fékezéskor erősebben villog.
  • Test, fellépő: A 14 x 51 cm-es, csúszásmentes gumiborítással ellátott trepnije elegendő helyet biztosít, bár a KuKirin S1 Max 15 x 61 cm-es állófelülete tágasabbnak érződött, ott jobban elfér a láb, különösen hosszabb utakon. Kényelmesen elfér rajta mindkét láb.
  • Kerekek, felfüggesztés: Az i9M kopásálló pneumatikus, 10 hüvelykes gumiabroncsokon gurul, jó ütéscsillapítással. A gumik defekttűrő réteggelbelső bélésréteggel és defekttűrő védőréteggel vannak felszerelve. Az S1 Max 8 colos, tömör, méhsejt szerkezetű gumiabroncsokkal és hátsó felfüggesztéssel rendelkezett, gyengébb komforttal.
  • Fékek: A roller kombinált fékrendszerrel rendelkezik: elöl egy elektronikus (E-ABS) fék, hátul pedig egy mechanikus tárcsafék dolgozik. A fékek jól teljesítettek. A hátsó tárcsafék határozottan fog, az első E-ABS pedig finoman segít, megakadályozva az első kerék blokkolását. A kombinált rendszer biztonságérzetet ad. Az S1 Max ezzel szemben hátul csak taposófékkel operált, félelmeink ellenére nem volt gond a fékhatással.
  • Sárvédők: Mindkét keréknél találunk sárvédőt, amelyek hatékonyan védenek a felverődő víztől és sártól. A hátsó sárvédő egyben az összecsukó mechanizmus rögzítési pontjaként is szolgál.
  • Motor: Új generációs, 500 W-os, első kerékagyba integrált szénkefe nélküli motor. Az S1 Max 350 W-os motort kapott, melynek pillanatnyi csúcsteljesítménye (peak power) elérheti az 500 wattot.
  • Akkumulátor:  BMS akkumulátorkezelő rendszer, 6 rétegű biztonsági védelemmel, valós idejű felügyelettel a 36 V 7,5 Ah (270 Wh) kapacitású lítium-ion akkumulátor biztonsága érdekében. Ez kisebb, mint az S1 Max 36 V-os, 10,4 Ah kapacitású (374 Wh-s) telepe.

iscooter-i9m-8.jpg

Kijelző és app - Mindenre „is” jó Tuya Smart alkalmazás

A kijelző, ahogyan fentebb írtuk, meglehetősen alap, csak az aktuális sebességet mutatja, ellentétben az S1 Max-szal, ahol feszültséget és a megtett távolságot is láthatunk. Cserébe viszont az iScooter i9M rendelkezik egy jól használható telefonos applikációval. A sokak által ismert és rengeteg más kütyühöz használható Tuya Smart app Bluetooth kapcsolaton keresztül kommunikál az i9M-mel. Ebben lekérhető a térképes pozíció, a megtett távolság, az utazási idő, az akkumulátor töltöttsége százalékban, valamint innen lehet aktiválni a tempomatot, a „zero start” funkciót (nem kell meglökni induláskor, elég a gázt húzni), kapcsolhatjuk a lámpákat, illetve a sebességmódokat is állíthatjuk. A legjobb, hogy lezárhatjuk a rollert, ilyenkor blokkolja az első kereket, sípol, villog, hívja a 911-et - nyilván az utóbbit nem teszi és a 112-őt sem értesíti -, de baromi hasznos extra az illetéktelen kezek ellen.

iscooter-i9m-12.jpg

Plusz trükk: Sport mód aktiválása

A gyári korlátozás szerint az EU verziós i9M csak Eco (15 km/h), Drive (25 km/h) és Gyalogos módot tud. A Sport mód (35 km/h) le van tiltva, a North American verzióban viszont nincs. A korlátozás (saját felelősségre) egy egyszerű trükkel feloldható: a fékkart behúzva, a bekapcsoló gombot ötször gyorsan meg kell nyomni. Természetesen semmilyen hibát, garanciavesztést nem okoz a feloldás, és ugyanezzel a módszerrel ismét limitálható a sebesség.

iscooter-i9m-13.jpg

Ezután a roller valós körülmények között, 100 kg-os terheléssel, GPS szerint 34 km/h sebességet is elér, a KuKirin maximuma ilyen terheléssel csak 28 km/h volt. Az S1 Max talán egy picit lomhább az i9M-nél, de a nagyobb akkumulátor nyújtotta hatótávolság kompenzálja ezt.

Menettapasztalatok, kényelem

Bár az i9M nem rendelkezik semmiféle lengéscsillapítással, a 10 hüvelykes pneumatikus gumik meglepően jól csillapítják az úthibákat. Macskaköves úton is kényelmesebbnek érződött, mint a KuKirin S1 Max, ami furcsán hangozhat, de valóban így volt: az S1 Max rugózása inkább kemény, és kevésbé nyeli el az ütéseket.

iscooter-i9m-14.jpg

Érdekes módon, a keskenyebb kormány ellenére az i9M stabilabbnak bizonyult menet közben. Míg az S1 Max-nál nem lehetett elengedni a kormányt, addig az i9M esetében egy rövid időre, például a szem megtörülésére elengedtük (természetesen egyenes és jó minőségű úton, maximális óvatossággal).

Hatótáv teszt – mit bír a valóságban?

A hatótáv tesztünket ideális körülmények között, 65 kg-os terheléssel végeztük. A Drive módot választottuk, és a tempomatot 20 km/h-ra állítottuk. A 18-20 °C-os hőmérséklet és a sík út kedvezett a tesztnek, azonban nem hagytuk ki mindkét irányból a Tomori Pál híd (Kalocsa–Paks Duna-híd) emelkedőjét sem, ami komoly próbatétel elé állítja az ilyen kis csöppségeket.

A teszt során a GPS által mért legnagyobb sebességünk 34 km/h volt. Az akkumulátor végül 25,3 km megtétele után merült le, amit a pirosan villogó töltöttségjelző ikon jelzett. Ezen a ponton még lehetett vele lassan haladni, de a teljesítmény jelentősen csökken, és az akkumulátort is gyilkolja ilyenkor.

iscooter-i9m-15.jpg

A lemerült i9M-et otthon a Power Station konnektorából, napenergia segítségével töltöttük újra a mellékelt 63 wattos EU-s töltőadapterrel. A teljes feltöltés 4 óra 47 percig tartott. Ezalatt a fogyasztásmérő szerint 317 Wh energiát pumpáltunk az akkumulátorba. Ez az érték magasabb a telep névleges 270 Wh kapacitásánál, ami a töltési veszteségek miatt teljesen normális. A töltési idő elfogadható a telep méretéhez képest. Az S1 Max nagyobb akkumulátorát 15 perc híján 8 órán át tartott feltölteni a gyári töltőjével.

iscooter-i9m-16.jpg

A KuKirin S1 Max a korábbi tesztünkön 32 km-t bírt egyetlen töltéssel, ami a nagyobb akkumulátorának köszönhető. Az i9M által elért 25,3 km sem mondható rossznak ebben a kategóriában, különösen figyelembe véve a híd emelkedőjének többszöri megmászását. A gyártó egyébként az i9M esetében 30 km-es hatótávot ígér, míg az S1 Max-nál 39 km-t.

iScooter i9M vs. KuKirin S1 Max összehasonlítás

iscooter-i9m-20.jpg

 Lássuk a száraz tényeket. Ahogyan a fenti képen látható, az S1 Max aktív használatban van, új gazdájánál rója a kilométereket 

Jellemző iScooter i9M KuKirin S1 Max Megjegyzés a tesztek  alapján
Ár (kb.) 90.000 Ft kuponnal ($250.11) 118.000 Ft kuponnal (289 euró) Az i9M jelentősen kedvezőbb árú a megadott árak alapján.
Motor Teljesítmény 500 W (névleges) első kerékagyba integrált szénkefe nélküli motor 350 W (névleges), 500 W (csúcs) első kerékagyba integrált szénkefe nélküli motor i9M motorja névlegesen erősebb, az S1 Max csúcsteljesítménye egyezik meg.
Akkumulátor 36 V 7.5 Ah (270 Wh) 36 V 10.4 Ah (374 Wh) S1 Max akkuja szignifikánsan nagyobb kapacitású.
Hatótáv a teszt alapján (65 kg terheléssel, dombos terep) 25.3 km 32 km S1 Max hatótávja a nagyobb akku miatt hosszabb.
Kerekek/Gumik 10 hüvelyk, pneumatikus (felfújható), defekttűrő 8 hüvelyk, tömör, méhsejt szerkezetű, defektbiztos i9M kerekei nagyobbak és a pneumatikus kialakítás kényelmesebb.
Felfüggesztés Nincs (a pneumatikus gumi csillapít) Hátsó rugós Az S1 Max-nak van felfüggesztése, de az i9M a nagyobb, fújt gumik miatt kényelmesebb volt.
Fékek Első E-ABS + Hátsó mechanikus tárcsafék Első elektromos (E-ABS) + Hátsó taposófék i9M kombinált rendszere (E-ABS + tárcsa) komolyabb. S1 Max kombinált (E-ABS + taposó).
Fellépő mérete 14 x 51 cm 15 x 61 cm S1 Max fellépője érezhetően tágasabb, kényelmesebb hosszabb úton.
Kijelző Egyszerű LED (sebesség, akkupálcikák, mód, fény) Nagy, színes LCD (sebesség, akkuszázalék/feszültség, távolság, mód, fény, hibakód) S1 Max kijelzője sokkal informatívabb.
Telefon App Van (Tuya Smart - pozíció, táv, idő, akkuszázalék, tempomat, zero start, lámpa, módok, roller lezárás) Nincs i9M nagy előnye a funkciókban gazdag app.
Kormány magasság Nem állítható Nem állítható Mindkét roller kormánymagassága fix.
Sebesség (max. tesztelt 100 kg terheléssel) 34 km/h (feloldott Sport mód) 28 km/h Az i9M feloldva érezhetően gyorsabb.
Menetkomfort Kényelmesebb (főleg macskakövön) pneumatikus gumik Kevésbé kényelmes (tömör gumik, keményebb rugózás) Az i9M a nagyobb, fújtatható gumik miatt jobban nyeli az úthibákat.
Menetstabilitás Stabilabb, rövid ideig el lehet egy kézzel engedni a kormányt Kevésbé stabil, nem lehet elengedni a kormányt Az i9M stabilabbnak bizonyult a teszt során.
Töltési idő ~4 óra 47 perc (270 Wh akku) ~7 óra 45 perc (374 Wh akku) Az i9M gyorsabban feltölthető (kisebb akku), az S1 Max lassabban a nagyobb akku miatt.
Szólj hozzá

elektromos roller teszt iScooter i9M