2024. jún 11.

Angwatt T1 elektromos roller hibaelhárítás

írta: fontecone
Angwatt T1 elektromos roller hibaelhárítás

Az Angwatt T1 elektromos roller egy évvel ezelőtt járt nálunk, azóta már 1000 kilométert futott, megnéztük ismét. Előző tesztünkben a szörnyeteg a 85 kilogrammos versenyzőnk alatt 0-ról 50 km/h-ra 2,3 másodperc alatt gyorsult, kipörgő kerekekkel és a végén 80 km/h-s végsebességet detektált a GPS.

angwatt-t1-r1-nyito.jpg

Nem szoktunk egy termékről két tesztet megírni. Most sem tesszük ezt, csak adunk egy magyarázatot a gyártó, illetve az olvasók számára arról, hogy az Angwatt T1 tesztünk miért kapta a „Halj meg máskor" címet.

Az első, hogy egy olyan vadállatra, amely „térugrásszerűen" gyorsul - mire kettőig elszámolsz, már 50 km/órás tempóval gurulsz -, nem állunk fel védőfelszerelés nélkül! Nagyon sok írásos, videós tesztben mindenféle védelem nélkül mutatják be ezt a szörnyet.

angwatt-t1-0u.jpg

A második tévedés az, hogy ez egy drága termék, amelyet kiveszünk a dobozból, felcsavarozunk rá pár alkatrészt, és lehet is tesztelni, ahogyan azt sok, többnyire külföldi tesztben, videóban láthattuk. A hazai piacon egy olyan elektromos roller, amely 200 kilogrammos terhelhetőséggel, 105 kilométeres hatótávval és 85 km/h-s végsebességgel rendelkezik, minimum kétszer, háromszor annyiba kerül, mint a T1. Akár 1 milliónk is megmarad arra, hogy összeszereljük rendesen, vagy ha nem értünk hozzá, keressünk egy hozzáértőt, és kérjük meg, hogy rakja össze a gépet.

angwatt-t1-1u.jpg

Szóval, ha megvan a védőfelszerelés, rendesen össze van rakva a vas és van némi autós/motoros rutin, akkor a kaszás jó eséllyel nem az Angwatt T1-gyel való száguldás közben fog utolérni.

Ahhoz, hogy biztonságos és valódi élmény legyen a közlekedés a szörnnyel, pár módosítást el kell végezni a T1-en. Van egy alapvető tervezési hiba a szegmensben, ami érinti az Angwatt/Laotie/Boyueda/Halo Knight/Joyor és még pár márka termékeit. Az állítható magasságú kormánycsövet nem lehet meghúzni, egy idő után fellazul, elforog. A tervezői megoldás a lentebb látható alakzárt kötés vagy a dupla kormánycső.

angwatt-t1-2u.jpg

Mielőtt belemennénk a „szar kínaiba”, kicsit gondolkozzunk, a „mérnök vagyok, bízhatsz bennem” tervezői zsenialitás máshol is gyakori. Elég csak a PSA konszern PuerTech vagy a Ford háromhengeres motorjaira gondolni, amelyeknél az olajban futó vezérműszíj szétmállott a motortérben, és 130-as autópálya-tempónál megállt a motor. De a luxusautót vásárlók is futhatnak lukra, szóval mellőzzük a szarozást, és térjünk vissza az Angwatt hibaelhárításra.

angwatt-t1-3u.jpg

Ehhez első körben egy doboz sörre lesz szükségünk. Mi éppen az Aranyászok márkájú alumínium hézagolólemezt használtuk a kormánycső megszorításához. A kormánybilincs tetején lévő műanyag burkolatot is orvosolni kellett. Mivel a bilincs két csavarral van rögzítve a kormányoszlophoz úgy, hogy a fölötte lévő műanyag borítással együtt van lecsavarozva, így nem lehet jól meghúzni a csavart. Ki kell fúrni akkorára a műanyagot, hogy a csavar feje beleférjen a furatba, és így már stabilan meg lehet húzni a csavarokat. Ezek után már stabil a kormányszerkezet, a kábelelvezetés is igényes lett, a gyártónak küldünk is egy tálca sört. Na jó, nem küldtünk, de megígérték nekünk, hogy változtatnak a kormánycső kialakításán a későbbiekben.

angwatt-t1-4u.jpg

A hátsó futómű is szét lett szedve, kapott zsírt és menetrögzítővel lettek visszatekerve a csavarok. Egyébként az összes csavar ki lett tekerve a rolleren és menetrögzítőt használva lettek a helyükre rakva.

angwatt-t1-5u.jpg

Le lett cserélve a hátsó irányjelző is, mert a fent lévőt a kialakítása miatt állandóan lerúgtuk. Az Angwatt C1 tesztünk után emiatt panaszkodtunk a gyártónak, egy jó ideig ingyen küldtek minden roller mellé egy szett irányjelzőt.

angwatt-t1-6u.jpg

A hátsó lábtámasz is kapott csúszásmentes burkolatot és laposfejű csavarokat.

angwatt-t1-7u.jpg

Mivel gyárilag minden vezetéket, fékcsövet egybe kötegelnek, ezeket szétszedtük, ahol nem volt, ott védelemmel láttuk el a köteget, így szabadabban mozoghatnak, nem feszülnek, törnek meg a kötegben.

angwatt-t1-8u.jpg

Az első lengéscsillapítók is kiszerelésre kerültek. Kiöntöttük belőle az olajat 0,8 dl volt benne. Prémium minőségű lengéscsillapító olajat kapott, amelyből 1,35 dl ment bele. Így már nagyon szépen csillapít, nem üt fel. A kormány és a hátsó felfüggesztés rendberakása után ez a rész is olyan, amilyet egy 1,5 milliós rollertől elvár az ember. Ja, nem az Angwatt T1 csak 450 ezer, az általunk adott kuponkóddal.

angwatt-t1-9u.jpg

A taposó trepni felszerelése előtt az elektromos csatlakozásokat is átnéztük. A kábelek rendezése a szűk hely miatt nem a legszebb, kicsit igazítottunk rajta, és hővezető ragasztószalaggal rögzítettük az akkupakkot és a vezérlőket. Hatalmas pozitívum, hogy minden csatlakozódugót ragasztópisztollyal is összeragasztottak. Így zéró az esélye egy szétcsúszó csatlakozóból eredő hibának.

angwatt-t1-10u.jpg

A TF-100-as LCD kijelző rengeteget csal, ezen könnyedén állíthatunk. Jó értéket akkor kapunk, ha a kerékméretet 10 colra állítjuk át. Ezt be lehet állítani a rejtett menüben a P06 kód alatt. Bekapcsolt állapotban mindkét gombot egyszerre megnyomva. Majd a bekapcsoló gombbal lehet léptetni a menüket, és a Mód gombbal lehet elindítani a beállítást. Ha beállítottuk, a Mód gombot hosszan nyomva fixáljuk a beállítást.

Alkatrészből van bőven, az összes „rollergyártó” egy szabvány kosárból csemegézik. Fékbetétből érdemes bespájzolni, mert gyorsan kopik, 5 dollár egyébként egy pár, a rendelés után nincs, ismétlem nincs VÁM, ÁFA és egyéb hercehurca!

A hatótávtesztben 95 kilogrammos terheléssel 67 kilométert sikerült megtennünk egy feltöltéssel. Az új tulaj egy húszassal könnyebb, ő meghazudtolta a gyártó által megadott 80-105 kilométeres hatótávot. Sikerült 124 kilométert elgurulnia 18 km/h-s átlagsebességgel és 76 km/h-s pillanatnyi maximális sebességgel a GPS-adatok alapján - igazi fakír. Pár kép a márciusi hatótávrekordról.

angwatt-t1-11u.jpg

A célállomás:

angwatt-t1-12u.jpg

A túra vége, 124 kilométerrel később:

angwatt-t1-13u.jpg

Teljesen más világ a rendesen összerakott Angwatt T1 egy hozzáértő és tapasztalt rolleres keze alatt. Tudja azt, amit a két-háromszor annyiba kerülő, hasonló teljesítményű, teherbírású és hatótávú kategóriatársak. Kell vele foglalkozni, ha a vásárlónak nem megy, akkor egy szerelőnek, de a megspórolt akár 1 millió forintból elég komoly költségkeretünk marad a javasolt módosítások elvégzésére.

angwatt-t1-14u.jpg

Az Angwatt T1 elektromos roller megvásárlásához most a BG4cfa03 kupon használatával csak 1299,58 dollárra lesz szükségünk, ami 450 ezer forint.

A termék EU raktárból érkezik, a rendelést követően 7-8 napon belül, nincs további szállítási díj, VÁM, ÁFA és egyéb hercehurca, annyit fizetünk, amennyi fentebb írva van! A szállítási biztosítás (25,99 dollár) nem kötelező, de ajánlott!

Szólj hozzá